زمان : 09 Esfand 1389 - 00:06
شناسه : 30926
بازدید : 3143
استاندار یزد ازبهره گیری از پتانسیل صنایع دستی بومی در ایجاد اشتغال خبر داد استاندار یزد ازبهره گیری از پتانسیل صنایع دستی بومی در ایجاد اشتغال خبر داد

استاندار یزد ازبهره گیری از پتانسیل صنایع دستی بومی در ایجاد اشتغال خبر داد


یزدفردا "استاندار یزد گفت: با توجه به ضرورت مشخص شدن نقشه راه برای پیشبرد اهداف آموزشی دراستان بر تهیه سند آموزش فنی و حرفه ای استان یزد تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،" محمد رضا فلاح زاده" در این جلسه که با حضور اعضای ستاد توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان در سالن مرحوم حمیدیا استانداری برگزار شد، با اشاره به نشست استانداران سراسر کشور با ریاست محترم جمهوری و تاکیدات عالی ترین مقام اجرایی کشور در خصوص توجه ویژه به حوزه کار و ایجاد فرصت های شغلی در تمامی نقاط شهری و روستایی کشور افزود: توجه ویژه به مبحث اشتغال و بستر سازی ایجاد فرصت های شغلی در شهرستان ها و روستاهای استان یزد و بهره گیری از پتانسیل صنایع دستی بومی در ایجاد اشتغال یکی از اصلی ترین برنامه های سال آینده مسئولان استان است.


وی خاطرنشان ساخت: تعهد استان یزد به کشور برای ایجاد فرصت های شغلی در سال 1389 سی هزار شغل بوده که استان فراتر از تعهدات خود عمل کرده و این نشان از پتانسیل های یزد در زمینه اشتغالزایی است.


فلاح زاده در ادامه بر سرمایه گذاری در تمامی نقاط شهری و روستایی استان به منظور جلوگیری از مهاجرت خانواده ها به شهرها تاکید کرد و افزود: با توجه به اختصاص مبالغی از صندوق های ذخایر ارزی و توسعه ملی کشور در سال آینده محدودیتی برای تامین هزینه های ایجاد اشتغال پایدار وجود ندارد و استان یزد باید با مشخص کردن سهم خود در صندوق توسعه ملی، سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان را که تا اواسط خرداد ماه سال آینده تکمیل می شود به طور کامل اجرا کند.


وی ضمن اشاره به آیین نامه ارسال شده به استانداران کشور توسط ریاست محترم جمهور تشکیل شورای راهبردی ستاد اشتغال استان را ضروری دانست.


استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص روند تهیه سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان توجه به شناسایی پتانسیل های مناطق مختلف شهرستان ها در زمینه های شغلی گوناگون و استفاده از ظرفیت های علمی و دانشگاهی استان را یادآور شد.


در این نشست گزارشی از روند تهیه سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان توسط مسئول گروه محققین دانشگاه یزد ارئه گردید که اعضا به بیان دیدگاه های خود پرداخته و در پایان تصمیمات لازم اتخاذ شد.