زمان : 08 Esfand 1389 - 23:12
شناسه : 30912
بازدید : 3488
ایران میزبان بزرگترین کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی ایران میزبان بزرگترین کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی

معاون آب و آبفاي وزير نيرو خبر داد:

ایران میزبان بزرگترین کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی

مهندس "محمدرضا عطارزاده" امروز در نخستین نشست شورای راهبری کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی، برگزاری بیست و یکمین کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی در تهران را یک اتفاق بزرگ جهانی عنوان کرد و اظهار داشت: برای نخستین بار است که در کشور این کنگره با چنین وسعتی برپا می شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال آینده میزبان بزرگترین نشست بین المللی حوزه آبیاری و زهکشی در 50 سال اخیر است.

به گزارش یزدفردا ، به نقل از پایگاه خبری وزارت نیرو، مهندس "محمدرضا عطارزاده" امروز (یکشنبه) در نخستین نشست شورای راهبری کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی، برگزاری بیست و یکمین کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی در تهران را یک اتفاق بزرگ جهانی عنوان کرد و اظهار داشت: برای نخستین بار است که در کشور این کنگره با چنین وسعتی برپا می شود.

عطارزاده زمان برپایی این کنگره را 23 مهر تا اول آبان ماه سال آینده (15 تا 23 اکتبر 2011) عنوان کرد و گفت: در این کنگره بیش از 400 متخصص بین المللی و استاد دانشگاه از سراسر جهان شرکت خواهند کرد.

عطارزاده با بیان اینکه بیست و یکمین کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی همزمان با هشتمین کنگره بین المللی آبیاری میکرو در تهران برگزار می شود، تصریح کرد: برپایی نشست های جهانی در حوزه آبیاری و زهکشی با این سطح در 50 سال اخیر برای نخستین بار اتفاق می افتد.

وی همچنین افزود: چنین نشست هایی می تواند در توسعه علمی و فنی در بخش آب نقش مهمی ایفا کند.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو حضور متخصصان مختلف از سراسر جهان را مهم و مفید دانست و گفت: حضور گسترده متخصصان جهان نشان از اهمیت بیست و یکمین کنگره آبیاری و زهکشی دارد و جایگاه ایران را به عنوان برگزارکننده آن تقویت خواهد کرد.

عطارزاده استفاده از حرکت و فعالیت های علمی کشورهای دیگر را در این کنگره حیاتی برشمرد و تصریح کرد: می بایست در این زمینه به استادان و دانشجویان دانشگاه های کشور و نیز گروه های غیردولتی و اصناف اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد.

وی برپایی این دو کنگره را همزمان با شصت و دومین نشست سالانه کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی (ICID) ذکر کرد.

عطارزاده همچنین خاطرنشان کرد: موضوع برپایی این کنگره "بهره وری آب به منظور تامین امنیت غذایی" است.

عطارزاده سپس افزود: این موضوع در قالب دو محور "چالش های بهره وری آب و اراضی" و نیز "مدیریت آب در اراضی دیم" پیگیری خواهد شد.

بیست و یکمین کنگره جهانی آبیاری و زهکشی، هشتمین کنگره جهانی آبیاری میکرو و شصت و دومین اجلاس سالانه کمیسیون جهانی آبیاری و زهکشی از 23 مهرماه لغایت اول آبان ماه 90 در تهران برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به چایگاه اینترنتی این کنگره به نشانی http://icid2011.org مراجعه کنند.