زمان : 08 Esfand 1389 - 21:24
شناسه : 30908
بازدید : 3569
پس از تصويب دولت؛ آیین نامه اجرایی تدوین‌ اصول‌ توسعه‌ پایدار بوم‌شناختی‌ ابلاغ شد پس از تصويب دولت؛ آیین نامه اجرایی تدوین‌ اصول‌ توسعه‌ پایدار بوم‌شناختی‌ ابلاغ شد

پس از تصويب دولت؛

آیین نامه اجرایی تدوین‌ اصول‌ توسعه‌ پایدار بوم‌شناختی‌ ابلاغ شد


یزدفردا "هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ، آیین نامه اجرایی ماده 65 قانون برنامه چهارم توسعه را تصویب کرد.

دولت‌ در راستای تدوین‌ اصول‌ توسعه‌ پایدار بوم‌شناختی‌، به‌ویژه‌ در الگوهای‌ تولید و مصرف‌ و دستورالعمل‌های‌ بهینه‌سازی‌ مربوطه‌ آیین نامه اجرایی ماده 65 قانون برنامه چهارم توسعه را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش یزدفردا بنابراعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ، آیین نامه اجرایی ماده 65 قانون برنامه چهارم توسعه را تصویب کرد.

بر اساس این آیین نامه، هیئت وزیران به سازمان حفاظت محیط زیست اجازه داده است بانک اطلاعاتی در خصوص وضعیت بوم های طبیعی و مصنوعی در مقیاس ملی با همکاری دستگاهای اجرایی ایجاد کند.

بر این اساس ،بانک اطلاعاتی فوق الذکر باید در برگیرنده تمامی اطلاعات مربوط به بوم ها، از جمله اطلاعات مربوط به ارزش گذاری اقتصادی عملکرد باشد.

بر این اساس ، سازمان حفاظت محیط زیست موظف شده است همه عوامل تاثیر گذار و تاثیر پذیر بر بوم های مجاور نسبت به هم و استفاده از نتایج آن در ارزیابی زیست محیطی طرح های عمرانی کشور را شناسایی کند.

بر اساس این آیین نامه ، محیط زیست مکلف شده است بوم های طبیعی در معرض نابودی کشور به علت تولید و مصرف بیش از حد انسانی و فراهم نمودن زمینه تعادل بوم های یاد شده با طراحی الگوهای تولید و مصرف جدید و تصویب دستورالعمل های بهینه سازی مربوط را شناسایی کند.

این مصوبه از سوی محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.