زمان : 07 Esfand 1389 - 00:04
شناسه : 30789
بازدید : 5062
سهم فتنه 88 در قتل و آدم ربائی سهم فتنه 88 در قتل و آدم ربائی

فرمانده نيروي انتظامي از روند نزولي جرايم خشن طي سال جاري خبرداد و گفت: جريان فتنه طي سال گذشته باعث افزايش جرايم خشن، قتل و آدم‌ربايي شده بود.


به گزارش فارس سردار اسماعيل احمدي مقدم امروز در حاشيه همايش فرماندهان مرزباني ناجا و در جمع خبرنگاران گفت: با پيشرفت فناوري‌هاي جديد و بومي‌سازي آن در كشور توانمندي‌هاي خوبي در ناجا در زمينه كنترل مرزها بدست آورده‌ايم.


وي اظهار داشت: اما براي بكارگيري همه فن‌آوري‌هاي جديد نياز به زيرساخت داريم تا بتوانيم از اين فناوري‌ها تحت شبكه استفاده كنيم.


سردار احمدي مقدم افزود: در حال حاضر ۳۰۰ كيلومتر از مرزهاي زابل تحت فيبر نوري است و از تهران به راحتي مرزهاي زابل قابل مشاهده است.


فرمانده نيروي انتظامي افزود: در برنامه پنجم تلاش مي‌كنيم كه در تمام مرزها و بويژه مرزهاي شرقي و غربي كشور شبكه‌ها گسترش پيدا كند و از بار نيروي انساني كاسته شود.


* استفاده از سلاح‌هاي هوشمند توسط پليس


سردار احمدي مقدم گفت: پليس از سلاح‌هاي هوشمند استفاده خواهد كرد و نمونه‌هاي آن نيز توليد شده است.


فرمانده ناجا درباره تغيير مسير ترانزيت مواد مخدر گفت: در حال حاضر با انسداد كامل مرزهاي شرقي كشور ديگر امكان عبور خودرويي براي قاچاقچيان وجود ندارد و مسيرها به سمت دريا و ساير كشورها تغيير يافته است.


وي اظهار داشت: در حال حاضر كشفيات مواد مخدر در استان هرمزگان و فارس با سيستان و بلوچستان رقابت مي‌كنند و در خوزستان نيز آرام آرام كشفيات در حال افزايش است زنگ خطر در اين زمينه به صدا در آمده است.


* تامين امنيت خريد شب عيد توسط پليس


فرمانده نيروي انتظامي گفت: پليس براي تسهيل ترافيك و امنيت مراكز خريد برنامه‌هايي تدارك ديده و گشت‌هاي اطلاعاتي و انتظامي فعاليت خود را آغاز كرده‌اند.


وي اظهار داشت: جرايم خشن از اولويت‌هاي نيروي انتظامي و برنامه‌هايمان در اين زمينه در حال اجراست.


فرمانده ناجا تاكيد كرد: ميزان قتل و آدم‌ربايي طي سال‌جاري روند نزولي دارد.


سردار احمدي‌مقدم ادامه داد: سال گذشته فتنه باعث شده بود تا جرايم خشن و قتل و آدم‌ربايي افزايش يابد اما امثال جرايم خشن روند نزولي داشته است.


سردار احمدي‌مقدم درباره حمله به نيروهاي پليس در مريوان گفت: هنوز آخرين جزئيات اين حادثه و اقدامات لازم بدستم نرسيده است اما در شمال غرب كشور دو گروه تروريستي پژاك و تندروهاي سلفي در اين گونه اقدامات دست دارند.