زمان : 06 Esfand 1389 - 17:40
شناسه : 30762
بازدید : 1690
پاسخ وزارت کار به ادعاى يک رسانه  وبه مطلب: اعتراف وزارت کار به شکست طرح بنگاه های زود بازده؛ بنگا ه های زود بازده دیگر محور اشتغال نخواهند بود پاسخ وزارت کار به ادعاى يک رسانه وبه مطلب: اعتراف وزارت کار به شکست طرح بنگاه های زود بازده؛ بنگا ه های زود بازده دیگر محور اشتغال نخواهند بود

در جوابيه روابط عمومي وزارت کار و امور اجتماعي به مطلب:

بنگاه های زودبازده محوراشتغال وتولید هستند

وزارت کار وامور اجتماعی نه تنها بنگاه های زود بازده را بسیار مهم و راهبردی تلقی می کند، بلکه تلاش کرده است که در بر نامه ریزی های جدید خود نقش محوری آنها را در تولید و اقتصاد ملی بسیار پررنگ تر ببیند

به دنبال انتشار گزارشی در روزنامه جهان صنعت مورخ 30/11/89 با عنوان "اعتراف وزارت کار به شکست طرح بنگاه های زود بازده؛ بنگا ه های زود بازده دیگر محور اشتغال نخواهند بود" روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی به ادعای این رسانه پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در متن این جوابیه آمده است: روزنامه جهان صنعت با انتشار سخنان محمد حسین فروزان مهر معاون وزیر کار وامور اجتماعی ،مقدمه ای را در ابتدای این سخنان منتشر کرده است که محتوی و دیدگا ه های محوری آن کاملا با مفاد بحث های مطرح شده ار سوی ایشان متفاوت وحتی متناقص است ،بطوری که در این مقدمه کوشش شده است که از زبان معاون وزیر کار گفته شود که طرح بنگاه های زود بازده با شکست روبرو شده اند . در حالیکه وی صراحتا مطرح کرده است که بنگاه های زود بازده فقط محور اشتغال نیستند بلکه محور تولید نیز هستند .

آن بخش از سخنرانی فروزان مهر که به بنگاه های زود بازده اشاره شده است واز سوی خبر گزاری فارس انتشار یافته و منبع خبری روز نامه جهان صنعت نیز بوده است . چنین است :معاون وزیر کار با بیان اینکه دیگر بنگا ه های زود بازده صرفا محور اشتغال زایی نخواهد بود ؛ گفته است :وزارت کار به دنبال بنگا ه های است که رشد 8 در صدی اقتصاد را دنبال می کنند .

وی همچنین گفته است بحث بنگاه های زود بازده با نگاه ویژه دنبال می شود و دیگر بنگاه ها محور اشتغال زایی نخواهند بود ومباحث تولید را در این بحث اثر گذار می دانیم و وزارت کار بدنبال بنگا ه های است که اهداف رشد اقتصادی را دنبال کند .

فروزان مهر خاطر نشان کرد: جهت گیری این بنگا ه ها درتولید ضمن اشتغالزایی باید دارای زنجیره ارزش افزوده ،مزیت نسبی و رقابتی در بازار های داخلی وبین المللی باشد واین عوامل به عنوان سیاست های اصلی خواهند بود .

در حالی که این روزنامه با آوردن مقدمه مطولی بر سخنان معاون وزیر کار کوشیده است تا تحلیل های منفی خود را از عملکرد بنگاه های زود بازده، این بار با تقطیع سخنان محمد حسین فروزان مهر، از زبان یکی از مقامات مسئول در وزارت کار مستند کند.

در حالی که وزارت کار وامور اجتماعی نه تنها بنگا ه های زود بازده را بسیار مهم و راهبردی تلقی می کند بلکه تلاش کرده است که در بر نامه ریزی های جدید خود نقش محوری آنها رادر تولید و اقتصاد ملی بسیار پررنگ تر ببیند.

از سوی دیگر بر اساس نتایج طرح تمام شماری بنگاه ها ی زودبازده این بنگاه ها با عملکرد مثبت بیش از 83 درصد، یکی از طرح های موفق در حوزه اشتغالزایی کشو به شمار می آید.