زمان : 06 Esfand 1389 - 17:37
شناسه : 30761
بازدید : 1952
بيانيه وزارت خارجه درباره اقدام عجيب دولت سنگال بيانيه وزارت خارجه درباره اقدام عجيب دولت سنگال

بیانیه وزارت امور خارجه درباره قطع رابطه دیپلماتیک سنگال

صدور بیانیه هیئت دولت سنگال مبنی بر رفع سوء تفاهمات و عادی شدن روابط و تصریح شخص آقای عبداله واد؛ رئیس جمهور این کشور در خصوص گشوده شدن فصل جدیدی در روابط دو کشور و بدنبال آن بازگشت سفیر سنگال به تهران دلیلی بر عادی شدن روابط دو کشور تلقی شد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای با اظهار تعجب از اقدام سنگال در قطع رابطه دیپلماتیک با کشورمان تاکید کرد: این اقدام دولت سنگال بدون دلیل و توجیه منطقی و تحت تاثیر عوامل دیگری صورت گرفته است.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، در این بیانیه آمده است: انتشار این بیانیه در حالی صورت می‌گیرد که پس از رفت و آمدهای اخیر منجر به مذاکرات داکار، مقامات سیاسی و نظامی دو کشور بر پایان تمامی سوء تفاهمات موجود و لزوم گسترش روابط دو جانبه تاکید کردند.

در این راستا توافقات جدیدی نیز بین دو کشور به منظور توسعه هر چه بیشتر روابط به عمل آمد.

در پرتو مذاکرات صریح و شفاف صورت گرفته در سفر آذرماه سال جاری علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با عالی‌ترین مقامات سنگالی از جمله شخص رئیس جمهور آن کشور ، تمامی ابهامات فیمابین رفع شد و احترام به امنیت داخلی یکدیگر، وجود اراده جدی طرفین مبنی بر ارتقاء سطح مناسبات در تمامی زمینه‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

وزارت امور خارجه در بیانیه خود خاطر نشان کرد: صدور بیانیه هیئت دولت سنگال مبنی بر رفع سوء تفاهمات و عادی شدن روابط و تصریح شخص آقای عبداله واد؛ رئیس جمهور این کشور در خصوص گشوده شدن فصل جدیدی در روابط دو کشور و بدنبال آن بازگشت سفیر سنگال به تهران دلیلی بر عادی شدن روابط دو کشور تلقی شد.

بر این اساس اقدام اخیر دولت سنگال از نظر جمهوری اسلامی ایران هیچ دلیل و توجیه منطقی نداشته و به نظر می رسد تحت تاثیر عوامل دیگری صورت گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه بار دیگر بر اولویت توسعه مناسبات همه جانبه با تمامی کشورهای آفریقایی به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر در سیاست خارجی خود تاکید و پایبندی خود را به تمامی تعهدات و توافقات قبلی بر اساس روابط مبتنی بر اصل احترام متقابل احترام متقابل با همه کشورهای آفریقایی اعلام کرد.