زمان : 06 Esfand 1389 - 17:27
شناسه : 30756
بازدید : 4537
قيمت بليت قطارها در ايام نوروز بدون افزايش قيمت بليت قطارها در ايام نوروز بدون افزايش

مديرعامل راه آهن:

قیمت بلیت قطارها در ایام نوروز افزایش نمی یابد

عبدالعلی صاحب محمدی: شبکه ریلی کشور پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، افزایش قیمت در جا به جایی بار و مسافر نداشته و حتی معدل قیمت بار شبکه ریلی را نسبت به معدل قیمت جاده ای بار کاهش داده است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بلیت قطارهای سراسر کشور در ایام نوروز افزایش قیمت نخواهد داشت.

به گزارش  ایرنا،'عبدالعلی صاحب محمدی' افزود: پیش فروش بلیت قطار ویژه ایام نوروز از ابتدای اسفند ماه در یکهزار آژانس در سراسر کشور آغاز شده و تا نیمه اسفند ماه ادامه دارد.

وی همچنین با بیان اینکه از 20 اسفند ماه قطار زاهدان - تهران با جا به جایی 300 مسافر حرکت آزمایشی خود را آغاز می کند، گفت: تاریخ دقیق پیش فروش بلیت این قطار نیزبزودی اعلام می شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه شمار مسافران جا به جا شده ازطریق شبکه ریلی کشور را طی امسال بیش از 25 میلیون نفر عنوان کرد.

وی بیان کرد: شبکه ریلی کشور پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، افزایش قیمت در جا به جایی بار و مسافر نداشته و حتی معدل قیمت بار شبکه ریلی را نسبت به معدل قیمت جاده ای بار کاهش داده است.

صاحب محمدی با اشاره به بهره برداری از 95 پروژه ریلی در دهه فجر امسال در کشور گفت: سن ناوگان در بخش لکوموتیو ایران 25 سال است که با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان سال 1393 این میزان به 15 سال که سن مطلوب به شمار می رود، کاهش می یابد.

وی افزود: امسال بیش از 60 لکوموتیو جدید وارد ناوگان ریلی کشور شد که این تعداد تا پایان شهریور ماه سال آینده به 115 دستگاه افزایش خواهد یافت.