زمان : 06 Esfand 1389 - 01:29
شناسه : 30732
بازدید : 2751
دکترناظمي اردكاني در جمع خبرنگاران در يزد :جمعيت ايران 73 ميليون و 824 هزار نفر است دکترناظمي اردكاني در جمع خبرنگاران در يزد :جمعيت ايران 73 ميليون و 824 هزار نفر است

دکترناظمي اردكاني در جمع خبرنگاران در يزد :جمعيت ايران 73 ميليون و 824 هزار نفر است


رييس سازمان ثبت احوال كشورگفت : جمعيت ثبت شده كشور تا پايان آذرماه امسال 73 ميليون و 824 هزار نفر بوده است.

        دکترناظمي اردكاني در جمع خبرنگاران در يزد افزود: از لحاظ تركيب جمعيتي ايران ، 37 ميليون و 600 هزار نفر را مردان و مابقي را زنان تشكيل مي دهد.

       وي گفت : آخرين جمعيت شهري ايران 50 ميليون و 500 هزار نفر است و در سطح روستاهاي كشور هم بيش از 23 ميليون نفر سكونت دارند . وی جمعيت استان يزد را طبق آمار ارائه شده تا پايان پاييز سال 89 يك ميليون و 74هزار و 839 نفر عنوان کرد .

       رييس سازمان ثبت احوال كشور اضافه كرد: تاكنون 50 دفتر پيشخوان در مراكز استان ها و شهرهاي بزرگ راه اندازي شده و در سال آينده هم اين امر ادامه خواهد داشت. وي گفت: اين دفتر در راستاي وظايف و ماموريت هاي ثبت احوال و توسط بخش خصوصي و با همكاري و نظارت ثبت احوال به مردم خدمات ارائه مي دهند.

       ناظمي اردكاني با اشاره به مهم‌ترين برنامه‌هاي سازمان ثبت ‌احوال كشور اظهار داشت: تا‌كنون براي 57 ميليون نفر كارت شناسايي ملي صادر شده است و از اين تعداد در استان يزد 787 هزار كارت ملي صادر شده كه 1.44 درصد از جمعيت كل كشور را شامل مي‌شود.

       معاون وزير كشور به نقش مهم سازمان ثبت احوال كشور در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها اشاره و تصريح كرد: تا به امروز 71 ميليون ركورد توسط اين سازمان تطبيق داده شده است و با طراحي نرم‌افزارهاي پيشرفته در نظر داريم اطلاعات و آماري را كه توسط سازمان ثبت احوال كشور به مركز آمار ايران و وزارت رفاه ارائه مي‌دهيم در خصوص ولادت، وفات، ازدواج و طلاق به روز كنيم.

       ناظمي اردكاني ، سازمان ثبت احوال كشور را يك سازمان حاكميتي عنوان كرد‌ و گفت: ثبت وقايع حياتي ايرانيان داخل و خارج از كشور، صدور اسناد هويتي براي ايرانيان از قبيل شناسنامه و كارت ملي و توليد و نشر آمار و اطلاعات جمعيت از مهم‌ترين وظايف و برنامه‌هاي اين سازمان به شمار مي‌رود كه با همت مضاعف همه همكاران به تمامي اهداف و برنامه‌هاي از پيش تعيين شده دست يافته‌ايم.

      معاون وزير كشور از مكانيزه شدن شناسنامه‌هاي تمام مردم كشور تا پايان سال 92 خبر داد و افزود: در حال حاضر استان‌هايي كه ظرفيت لازم براي عملياتي كردن اين پروژه دارند مي‌توانند در مركز هر استان اعلام فراخوان عمومي كنند تا مردم با ارائه مدارك لازم شناسنامه خود را تعويض كرده و شناسنامه مكانيزه دريافت كنند.