زمان : 05 Esfand 1389 - 17:41
شناسه : 30707
بازدید : 2295
معاون ارشاد یزد:هنر مقوله ای مقدس است معاون ارشاد یزد:هنر مقوله ای مقدس است

معاون ارشاد یزد:هنر مقوله ای مقدس است

معاون اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي یزدگفت: هنر مقوله اي ارزشمند و مقدس است كه با هنرمند معنا ،مفهوم و تفسير پيدا مي كند.

سید حسین اسعدي در مراسم افتتاح ساختمان جديد هنرستان دخترانه شفق اردكان با بيان گوشه اي از توصيه هاي مقام معظم رهبري به هنرمندان افزود: هنر اگردر دست نااهلان و بي هنران قرار گيرد چه بسا از ارزش و اعتبار آن كاسته مي گردد .

وي كسب تجارب مفيد و بكارگيري خلاقيت را لازمه بالندگي هنر و هنرمند عنوان كرد و گفت: بي شك كساني كه راه هنر را برگزيده اند از عشق و استعداد ويژه اي برخوردارند كه بايستي با استفاده از ابراز تجربه ،دانش وتعهد اين استعدادها را به فعليت برسانند .

در ادامه فرماندار اردكان تصريح كرد: عليرغم تلاش ماهواره اي دشمنان اسلام نظير آمريكا و اسراييل مشاهده مي كنيم كه مردم مسلمان دنيا با اتكا به قدرت نامحدود اسلام درحال براندازي حكومتهاي جور و ديكتاتوري هستند .

'احمد كمالي' با اشاره به حيرت و گيجي استكباريون ،جنبشهاي ايجاد شده را وسيله غافلگيري دشمنان دانست و افزود: آنچه در حال تحقق است، وعده راستين الهي است كه همه كيد و نقشه هاي دشمنان را به خودشان باز مي گرداندوحركتها به گونه اي است كه قدرت تفكرو تصميم گيري را ازآمريكا و استكبار جهاني گرفته است .

وي به مقوله هنر بعنوان فاكتوري تاثير گذار در مسير پيشرفت اشاره نمود و گفت: نگاه هنر مي تواند مشكلات و محدوديتها را به زيبايي بازتاب نمايد و اين نوع نگاه، مسئولين جامعه را در حل و رفع مشكلات بخوبي كمك مي كند.

وي از هنرجويان خواست تا استعداد هاي مفيد خود را در راه سازندگي و تقويت زيبايي هاي شهر و كشور به كار گيرند و در اين راه تعهد و تقيد به ارزشها را مدنظر خويش داشته باشند.

هنرستان هنرهاي تجسمي دخترانه شفق از سال 1376در سه رشته گرافيك ،صنايع دستي و نقاشي فعاليت خود را آغاز نموده و در حال حاضر با 50نفر هنرجو فعاليت خود را ادامه مي دهد .هنرجويان اين هنرستان تاكنون توانسته اند رتبه هاي بسياري خوبي را در مسابقات هنري ،كنكور هنر و ...كسب نمايند .