زمان : 04 Esfand 1389 - 20:20
شناسه : 30681
بازدید : 3231
استانداریزد درنوزدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس دریزد: در جبهه ها اخلاص نسبت به خداوند متعال، ولایت ائمه اطهار(ع) و ولایت فقیه موج می زد استانداریزد درنوزدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس دریزد: در جبهه ها اخلاص نسبت به خداوند متعال، ولایت ائمه اطهار(ع) و ولایت فقیه موج می زد

استانداریزد درنوزدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس دریزد:

در جبهه ها اخلاص نسبت به خداوند متعال، ولایت ائمه اطهار(ع) و ولایت فقیه موج می زد.


یزدفردا "سرویس خبر "روابط عمومی:نوزدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس صبح امروز با سخنرانی استاندار یزد در محل سالن هلال احمر یزدکلید خورد.


"محمد رضا فلاح زاده " در مراسم آغاز بکار کنگره سراسری شعر دفاع مقدس اظهار داشت: نام این کنگره، انسان را به یاد دوران دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان می اندازد و یاد دریاچه نمک ، اروند خونین، شلمچه مقدس، نخلهای بی سر جنوب و یاد حماسه ها و اخلاصها و ایثار رزمندگان را زنده می کند.


وی اظهار داشت: در جبهه ها اخلاص نسبت به خداوند متعال، ولایت ائمه اطهار(ع) و ولایت فقیه موج می زد.


استاندار یزد افزود: انسان نمی تواند به یاد دفاع مقدس بیافتد و آن همه فداکاریها و حماسه ها را فراموش کند چراکه هرچه عزت و آزادی داریم، به برکت خون شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی حاصل شده است.


وی با بیان اینکه نقش شاعران در دفاع مقدس بی بدیل و ستودنی بوده است، ادامه داد: مگر می توان آن همه اشعار و نوحه های زیبای رزمندگان در شبهای عملیات را نادیده گرفت.


فلاح زاده تصریح کرد: وظیفه و تعهد و مسئولیت ما ، یکی برگزاری چنین مجالسی و روایت وقایع دفاع مقدس و آنچه که بر رزمندگان رفته است، می باشدکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، بخشی از این رسالت را انجام می دهد.


استاندار یزد در پاره دوم سخنان خود، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) با شعری که حامی بی عدالتی و قداره بندان تاریخ بوده و شعری که در سینه شاعرانش فساد و شرک بوده است، مخالفت میکردند.


این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: پیامبر، حامی شعر الهی و شاعر متعهد بودند که نمونه آن حسان بن ثابت است که در سه جا، مورد تشویق پیامبر اکرم(ص) قرار گرفت.


فلاح زاده تصریح کرد: نظریاتی همچون هنر برای هنر و علم برای علم ، از دیدگاه پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) منسوخ است چراکه شعر اگر با بلیغ ترین الفاظ بیان شود، اما هدفدار نباشد، مطلوب ائمه اطهار(ع) نیست.


استاندار یزد با اشاره به اینکه شهادت و قلم دو رسالت مکمل یکدیگر دارند، نقش هنرمند متعهد در هدایت و پیشرفت یک جامعه را یادآور شد و آن را حساس و تأثیرگزار توصیف کرد.


وی گفت: ارزش قلم به پیام آنست ، پس هنرمندان همیشه باید در وسط جامعه باشند، تا رسالت خود را همچنان که در گذشته انجام داده اند، انجام دهند.


فلاح زاده سخنان خود را با اشاره به دو روایت از ائمه معصومین(ع) به پایان برد و اهمیت شعر و شاعران متعهد و ارزشی را یادآور شد.


در این آئین، همچنین از تمبر یادبود نوزدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس رونمائی شد.


بر اساس این گزارش، کنگره سراسری شعر پایداری در روزهای سوم، چهارم و پنجم اسفندماه در یزد دائر میباشد.

یزدفردا