زمان : 04 Esfand 1389 - 20:14
شناسه : 30680
بازدید : 2966
مديركل ميراث‌فرهنگي استان يزد در طبس از باغ گلشن به عنوان زيباترين و نادرترين باغ ايراني ياد كرد مديركل ميراث‌فرهنگي استان يزد در طبس از باغ گلشن به عنوان زيباترين و نادرترين باغ ايراني ياد كرد

مديركل ميراث‌فرهنگي استان يزد در طبس از باغ گلشن به عنوان زيباترين و نادرترين باغ ايراني ياد كرد


یزدفردا "سرویس خبر روابط عمومی:مديرکل ميراث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري استان يزد از پروژه‌هاي گردشگري و آثار فرهنگي و تاريخي طبس بازديد كرد.

 "بهرام رضايي" در بازديد از شهرستان طبس گفت: اين شهرستان شمال شرقي و در فاصله 400 كيلومتري مركز استان يزد قرار دارد.

مديركل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد در سفر يك روزه به طبس به همراه معاون سرمايه‌گذاري اين اداره كل از پروژه‌‌هاي هتل نارنجستان، ارگ طبس، آب‌انبار چهارسوق، آب‌انبار قلعه باغ، باغ گلشن و موزه مردم‌شناسي طبس بازديد كردند.

"رضايي" پتانسيل‌هاي گردشگري در اين شهرستان را بيش از هر چيز تحت تاثير سرمايه‌هاي جغرافيايي، کيفيت مناظر طبيعي وآثار تاريخي، مضافا شادابي فرهنگ محلي آنها دانست.

وي عمق بخشيدن و ارزش نهادن به اين عوامل و همچنين تبديل آنها به عناصر قابل عرضه، ترويج، حفظ و مراقبت ازسنت‌ها، آداب و رسوم، چشم اندازها و محيط زيست، جذابيت منطقه وپتانسيل‌هاي آن را به صورت يک محصول واقعي گردشگري قلمداد كرد .

اين مقام مسئول از باغ گلشن به عنوان زيباترين و نادرترين باغ ايراني ياد كرد و افزود: سد كريت به عنوان تنها سد قوسي و داراي سابقه تاريخي در كشور، قلعه اسماعيليان، زيارتگاه پيرحاجات، آب گرم مرتضي علي با ويژگي هاي منحصر به فرد درماني، كاروانسراها و ارگهاي حكومتي و صدها اثر تاريخي ديگر، طبس را به كلكسيوني از جاذبه هاي تاريخي، طبيعي و گردشگري تبديل كرده است.

"رضايي" گفت: طبس به لحاظ برخورداري از جاذبه هاي تاريخي و طبيعي بسيار غني است اما نيازمند سرمايه گذاري و برنامه ريزي مستمر مي باشد.

وي در خاتمه افزود: با ايجاد و تأمين زير ساخت‌ها و امکانات رفاهي و خدماتي، اين شهرستان مي‌تواند به يكي از کانونهاي مهم گردشگري كشور تبديل گردد.