زمان : 04 Esfand 1389 - 15:48
شناسه : 30672
بازدید : 3275
پیام فرماندار یزد به مناسبت برگزاری جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی پیام فرماندار یزد به مناسبت برگزاری جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی

پیام فرماندار یزد به مناسبت برگزاری جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی

توجه به صنایع دستی توجه به هویت یک کشور است، چرا که در واقع کار دستی صد در صد بومی محسوب می شودوچون با هنر توام شده است ،کم هزینه ترین و سریعترین راه برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است و می تواند زمینه رشد و توسعه کشور را به دنبال داشته باشد.

استان یزد یکی از استانهای هنر خیز و تولید کننده صنایع دستی است که شرایط اقلیمی ، فرهنگی و بومی هر شهرستان ، صنایع دستی متننوعی را به وجود آورده است. به عنوان مثال در شهرستان میبد سفال و سرامیک در اردکان زنجیر بافی ، در اشکذر لبافی ، در مهریز گیوه بافی ، در بافق حصیر بافی ، در یزد ترمه را داریم ولی متاسفانه عدم توجه به صنایع دستی موجب شده تا این هویت استانی و ملی خود را حفظ کنند و تنهادر رشد و توسعه اقتصادی روستا و شهر خود نقش داشته باشند.

یکی از کارهایی بسیار شایسته ای که اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد طرح و پیشنهاد داد همین برگزاری جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی است که جای تشکر و قدردانی دارد و می توان گفت صنایع دستی با هر موضوعی می تواند با توجه به استعدادها و هنر این مردم الگو دهنده و کارساز باشد و قطعا هنرمندان یزد با توجه به زمینه های موجود در بخش صنایع دستی و مضامین قرآنی کاری درخور و شایسته ارائه خواهند کرد.

برگزاری چنین جشنواره ای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی را به همراه دارد و می تواند در تقویت نظام مقدس جمهوری موثر باشد و در راستای اهداف آن گام بردارد و همه بخش های مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و حتی نظامی باید به مقوله فرهنگ توجه داشته باشند، چرا که معمولا کشورهای موفق در دنیا از جهت اقتصادی و ایجاد اشتغال از الگوی توجه به صنایع بومی به ویژه صنایع دستی استفاده کرده اند.

درپایان باید گفت اگر کشور ما خواسته باشد راه توسعه و پیشرفت را طی کند یکی از این راهها توجه به هنر بومی و صنایع دستی است .





نظر :