زمان : 04 Esfand 1389 - 15:46
شناسه : 30669
بازدید : 3674
مهدی امان دانشگاه:برگزاری جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی فرصتی برای هم اندیشی هنرمندان است مهدی امان دانشگاه:برگزاری جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی فرصتی برای هم اندیشی هنرمندان است

یک استاد دانشگاه:برگزاری جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی فرصتی برای هم اندیشی هنرمندان است


به اعتقاد یک استاد هنر،برگزاری جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی در یزد می تواند برای هنرمندان فرصتی برای هم اندیشی باشد.

مهدی امان افزود: اگر برپایی نمایشگاه های صنایع دستی به شکل ورک شاپ باشد هم از شرکت و حضور کارهایی که از بازار خریداری شده جلوگیری می شود و هم نتیجه بسیار بهتری می دهد.

وی تصریح کرد : به نظرم بهتر بود قبل از دادن فراخوان جشنواره ، نظریه و دیدگاه های استانی جمع می شد و از هنرمندان مورد تائید صنایع دستی دعوت می کردند تا درخصوص جشنواره تصمیم گیری شود.

وی گفت: اگر این جشنواره در ابتدا به صورت استانی و صرفا مخصوص دانش جویان صورت می گرفت خیلی بهتر بود.

وی در خصوص انتخاب مضامین قرآنی به عنوان موضوع جشنواره خاطر نشان ساخت : مضامین قرآنی اصلا محدود نیست .

امان باشاره به اینکه ماهیت صنایع دستی در حال حاضر تغییر پیدا کرده و از حالت سنتی خود بیرون آمده است ،اظهارداشت: صنایع دستی اکنون با رنگ ها و اشکالی تولید می شودکه قبلا نمونه اش را در صنایع دستی نداشتیم .

وی عدم حمایت های لازم از هنرمندان صنایع دستی و دغدغه امرار معاش را از دلایل این تغییر ماهیت عنوان کرد.

وی بااشاره به این نکته که در بحث صنایع دستی مسئولان تخصصی برخورد نمی کنند و کار کارشناسی صورت نمی گیرد،تصریح کرد:.واردات بی رویه از موانع پیش روی صنایع دستی است .