زمان : 03 Esfand 1389 - 00:59
شناسه : 30642
بازدید : 3482
برگزاری کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در استان یزد  حضور بیش از 250 شاعر دفاع مقدس کشور در استان یزد برگزاری کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در استان یزد حضور بیش از 250 شاعر دفاع مقدس کشور در استان یزد

برگزاری کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در استان یزد

 حضور بیش از 250 شاعر دفاع مقدس کشور در استان یزد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد، از برگزاری کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در این استان خبر داد.


علی هژبری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد امروز( 1اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نوزدهمین کنگره سراسری شعردفاع مقدس در استان یزد، اظهارداشت: این کنگره با با حضور 220 تا 250شاعر از نقاط مختلف کشور در چهار محور شعر دفاع مقدس، شعر دفاع مقدس بامضامین عاشورایی، شعر مقاومت ملل و شعر کودک و نوجوانان با رویکرد دفاع مقدس برگزار می شود.


وی با اشاره به نقش شعر در ترویج آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: ستاد مرکزی این کنگره با هشت کمیته زیر مجموعه به مسئولیت استاندار از چهار ماه پیش فعالیت خود را در استان آغاز کرده است.


هژبری، با اشار ه به رونمایی از تمبر یادبود این کنگره در مراسم افتتاحیه، اظهارداشت: در مراسم افتتاحیه سرود 'داغ شقایق' ویژه کنگره اجرا می شود.


وی همچنین تجلیل از زکریا اخلاقی به عنون شاعر پیشکسوت، تجلیل از سرداران شهید منتظرقائم و عباس عاصی زاده و خانواده های آنان، به عنوان نمادهای ایثار، صبر و فداکاری، رونمائی و توزیع کتاب سجاده های سربلند و با بچه‌های ایران را از جمله ویژه برنامه های این کنگره دانست.


هژیری، با اشاره به تشکیل اتاق فکر این کنگره با حضور شعرای برگزیده کنگره های گذشته، تاکید کرد: در کنگره نوزدهم، پنج شاعر از استان یزدحضور دارند که از بین 130 شاعر و 300 اثر برگزیده شده اند.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد، (3 اسفند) را زمان آغاز این کنگره اعلام و تصریح کرد: این کنگره در پنج نوبت با حضور سه هزار نفر شرکت کننده برگزار می شود.