زمان : 02 Esfand 1389 - 22:29
شناسه : 30630
بازدید : 4351
عماد دخانی، استاد حوزه ودانشگاه در همایش بررسی فرقه های انحرافی  در کانون مساجد یزد:برای مقابله با فرقه های انحرافی و ضاله برخوردهای سلبی کافی نیست عماد دخانی، استاد حوزه ودانشگاه در همایش بررسی فرقه های انحرافی در کانون مساجد یزد:برای مقابله با فرقه های انحرافی و ضاله برخوردهای سلبی کافی نیست

عماد دخانی، استاد حوزه ودانشگاه در همایش بررسی فرقه های انحرافی  در کانون مساجد یزد:

برای مقابله با فرقه های انحرافی و ضاله برخوردهای سلبی کافی نیست

یزدفرد ا "همایش بررسی فرقه های انحرافی در یزد برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین عماد دخانی، استاد حوزه ودانشگاه در همایش بررسی فرقه های انحرافی ویژه مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد در سالن کنفرانس هلال احمر اظهارداشت: برای مقابله با فرقه های انحرافی و ضاله برخوردهای سلبی کافی نیست، بلکه برای مقابله با این جریان ها باید به ابزار روز مسلط شد.

وی معرفت و بصیرت را دو عامل اساسی برای مقابله با فرقه های انحرافی دانست وتاکید کرد: تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی از دیگر راه های مقابله با فرقه های انحرافی وضاله است.

حجت الاسلام دخانی با بررسی تحلیلی برخی فرقه های انحرافی و نشانه های آنان تاکید کرد: اگر به خوبی زیبائی های دین خود را تبلیغ و ترویج کنیم دیگر فضائی برای تبلیغ این فرقه ها باقی نخواهد ماند، اگر روشنائی بیاید دیگر فرصتی برای ضلالت وگمراهی باقی نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حوزه گسترده فعالیت این جریان خاطرنشان کرد: اگر اقدامات مناسب فرهنگی از جانب مسئولان ومتولیان فرهنگی صورت نگیرد در آینده شاهد جمع کثیری از این فرقه خواهیم بود.

وی با اشاره به جمعیت محدود این گروه ها در ایران و در شرایط فعلی خواستار اجرای طرح ها وبرنامه های مناسب فرهنگی برای مقابله با گسترش فعالیت آنان شد.

به اعتقاد این استاد حوزه برخی جذابیت های ظاهری این فرقه ها مورد توجه نسل جوان قرار می گیرد و مسئولان باید برای مقابله با این فرقه های دارای برنامه باشیم.

حجت الاسلام دخانی با بیان اینکه کشور ایالات متحده بر اساس آمارهای رسمی سالانه 7میلیارد دلار در خصص شیطان پرستی هزینه می کند اظهارداشت: به اعتقاد آنان شیطان پرستی، دین آینده دهکده جهانی است، آن ها اهداف کلانی را برای خود طرحی کردند و برای رسیدن به این اهداف از تمام ابزارها خود در حال استفاده می باشند.

این استاد حوزه در جمع بیش از 350 نفر از مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد ادامه داد: جریان صهیونیسیتی از دو ابزار قدرت و ثروت برای تبلیغ استفاد می کند.

وی در پایان تاکید کرد: بر اساس آمار موجود در سطح ایران حدود 70فرقه فکری و فرهنگی منحرف برای به انحراف کشاندن نسل جوان تلاش می کنند.

گفتنی است، در این همایش که با همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد و کانون تخصصی آموزش اندیشه مطهر برگزار شد، فرقه ها، علائم، شخصیت ها و اهداف فرقه های انحرافی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و در پایان به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.