زمان : 30 Bahman 1389 - 02:34
شناسه : 30539
بازدید : 2555
امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه و خطاب به سران فتنه با چه روئی خود را شریک قافله می نامید؟ امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه و خطاب به سران فتنه با چه روئی خود را شریک قافله می نامید؟

امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه و خطاب به سران فتنه

با چه روئی خود را شریک قافله می نامید؟

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته ابرکوه و در ادامه مباحث گذشته، موضوع خطبه اول را به بحث خوف و رجا اختصاص داد و اظهار داشت: از آنجائی که شخصیت پرورش یافته در مکتب دینی در تمام زوایای زندگی به دور از افراط و تفریط است و همواره حالت اعتدال دارد، در جنبه های اعتقادی نیز حالتی بین خوف و رجا در محضر پروردگار متعالبه خود می گیرد .

امام جمعه ابرکوه افزود: خوف از قصور، تقصیرها و گناهان و خطاهای خویش در محضر رب العالمین و رجا نسبت به کرم و فضل و رحمت واسعه حضرت حق از خصوصیات این افراد است.

حسینی خاطر نشان ساخت که خوف یک جانبه نشاط و امید زندگی را می گیرد و برای آخرت نیز سامان بخش نخواهد بود، همچنین رجاء یک جانبه نیز سبب ساز غرور و طغیان خواهد گردید.

به گفته حسینی، مومن همواره با نظر به اعمال خود در نزد خداوند احساس حقارت و شرمساری دارد و با نظر به کرم خدا، امید نیل به سعادت در دنیا و آخرت در وی پدیدار خواهد شد.

وی افزود: انسان خدا ترس، گرفتار گناه و معصیت و تضیع حقوق مردم نخواهد گشت و حق مداری را پیشه خود خواهد ساخت و از این رو چون ترسی از غیر خدا ندارد، شیاطین و زورگویان از او هراس دارند.

حسینی خاطر نشان ساخت: چنین شخصیتی همواره حق طلب و باطل ستیز است، در حق مردم مروت و جوانمردی را پیشه ساخته و به دنبال جذب فضائل و دفع رذائل است و نسبت به گذشته خویش مستغفر و به آینده امیدوار است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه دوم نماز جمعه ابرکوه،هفته وحدت را با ذکر بیاناتی از امام و رهبری گرامی داشت.

امام جمعه ابرکوه همچنین در خصوص میلاد پیامبر و امام صادق و برکات و نقش وحدت اسلامی در جهان اسلام که در خیزش ها و قیام های مردم مصر ، تونس و الجزائر و یمن و دیگر بلاد اسلامی جلوه رهائی بخش دارد به تفضیل سخن گفت.

خطیب جمعه ابرکوه، بار دیگر بلوای 25 بهمن را محکوم نمود و سران فتنه را خوارج و طلحه و زبیرهای زمان خواند و افزود: اینان که ثابت کرده اند شریک دزد هستند با چه روئی خود را رفیق قافله می خوانند؟

حسینی موضع شجاعانه نمایندگان مجلس و طلاب حوزه های علمیه کشور را ستود و خواستار حضور و مشارکت مردم در راهپیمائی بعد از نماز جمعه گردید.

وی حرکت 25 بهمن را حرکتی خفت بار و تفرقه افکنانه ذکر نمود که با حرکت مهندسی شده از سوی استکبار، به دست سران فتنه به اجرا در آمد.

حسینی خاطر نشان ساخت که، این خوارج با سوء استفاده از فرصت نظام اسلامی که به جهت برگشت آنان به مردم فراهم شده بود، تحمل مردم را به سر آورده اند.

امام جمعه ابرکوه افزود : ملت دلیر ایران دیگر تاب تحمل حماقت های پی در پی این افراد را ندارند و مجازات قاطعانه و سریع آنان را خواستار هستند.

وی همچنین قیام مردم تبریز در چهلم شهدای قم و متعاقب آن قیام یزد در چهلم شهدای تبریز را جرقه های اشتعال شعله سوزان انقلاب مردم در خرمن ستم شاهی دانست و یاد و خاطره امام و شهدا را گرامی داشت.