زمان : 28 Bahman 1389 - 01:22
شناسه : 30472
بازدید : 3722
تابش در دیدار با کشاورزان؛ استفاده صرف از اهرم واردات برای کنترل قیمت ها،بر باد دادن بنیاد تولید است تابش در دیدار با کشاورزان؛ استفاده صرف از اهرم واردات برای کنترل قیمت ها،بر باد دادن بنیاد تولید است

تابش در دیدار با کشاورزان؛

استفاده صرف از اهرم واردات برای کنترل قیمت ها،بر باد دادن بنیاد تولید است

اعتبارات تخصیص یافته برای مقابله با خشکسالیهای مداوم استان، متناسب با حجم خسارتها نیست


نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي با حضور در کشتخوان نورآباد اين شهرستان از نزديک با کشاورزان اين منطقه به گفتگو نشست و مشکلات آنان را بررسي نمود.

در اين نشست که نمايندگاني از کشاورزان،دامداران،مرغداران و مسئولان شهرستان نيز حضور داشتند، در ابتدا حاضرين مشکلات خود را مطرح نمودند .

رئيس تعاوني دامداران اردکان با اشاره به واردات شير خشک و افزايش هزينه هاي تمام شده شیر تولیدی افزود:با اینکه شیر زیر قیمت تمام شده به کارخانجات تحویل می گردد اما معمولا روزانه در حدود5 تن شير بصورت مازاد باقي مي ماند که بايد براي آن چاره جويي نمود.همچنين نماینده تعاونیهای تولید مرغ نیز اظهار داشت: توليد بالاي مرغ گوشتي و هزينه هاي جانبي زياد آن در کنار نبود سردخانه جهت ذخیره سازی از جمله مشکلاتي است که باعث سوء استفاده برخي دلالان در اين عرصه مي شود.

مرمت جاده هاي بين مزارع،تامين آب کشتخوانها،حل مشکل افزايش تعرفه هاي برق کشاورزي و غيره از ديگر موارد مطرح شده در اين نشست بود.

نماينده مردم اردکان نيز با تقدير از همه کشاورزاني که در اقلیم خشک و کويري اين شهرستان ، همت بالايي را در حفظ کشاورزي از خود نشان مي دهند افزود: خوشبختانه امسال اعتبار تعاونيهاي توليد بخش کشاورزي تقويت شده و درخصوص حل مشکل جاده هاي بين مزارع نيز تمهيدات خوبي سال گذشته در مجلس شوراي اسلامي انديشيده شد که مي بايست اعتبارات لازم از طرف مسئولان استان در اختيار سازمان جهاد کشاورزي جهت اجراي پروژه هاي مورد نظرقرار گيرد.

محمدرضا تابش بر ايجاد يک واحد توليد پنير UF براي استفاده از شير مازاد دامداریهای شهرستان و واگذاري کشتارگاه موجود به تعاوني مرغداران تاکيد نمود و در مذاکره با رئيس سازمان جهاد کشاورزي يزد مقرر گرديد يک واحد سردخانه براي مرغداران اردکان احداث گردد.

وي با اشاره به تخصيص اعتبار مناسب جهت اجراي طرحهاي آبياري تحت فشار در استان ، در عين حال بر اين نکته تاکيد نمود که با توجه به کيفيت نامناسب آب و خاک و شوري بالاي آن در بسياري از مناطق شهرستان زمینه اجراي مطلوب اين طرحها مهيا نيست و کشاورزان منطقه از بهره مندي از اين تسهيلات بي بهره مي مانند که لازم است اقدامات جبراني لازم در اينخصوص بعمل آید.

تابش در همين رابطه استفاده از دستگاههاي آب شيرين کن را راه حلي دانست که در بعضي از مناطق اجرا شده و نتايج مثبتي را در پي داشته است که جهت فائق آمدن بر مشکل شوری بالای آب و حفظ سطح زيرکشت موجود اين موضوع نيز مورد بررسي قرار گيرد.

نايب رئيس کميسيون ویژه تحول اقتصادي مجلس استفاده صرف از اهرم واردات براي کنترل قيمتها را باعث بر باد دادن بنياد توليد دانست و بر عملياتي شدن هرچه زودتر بسته هاي حمايتي مقرر در قانون هدفمندسازي يارانه ها در بخش کشاورزي بطوريکه اثرات آن در مزارع و توليدکنندگان این بخش قابل مشاهده باشد تاکيد نمود.

وي با يادآوري اهميت قانون هدفمندسازي يارانه ها اظهار داشت :بايد مسائل مختلف مرتبط با اين طرح عظيم را رصد کنيم و در صورت بروز مشکلي مسئولان ذیربط در کوتاهترين زمان نسبت به رفع آن اقدام نمایند تا اصل طرح آسیبی نبیند.

تابش با توجه به خشکسالیهای مداوم چند سال اخیر در استان، اعتبارات تخصیص یافته را متناسب با حجم خسارات وارده به کشاورزان ندانست و با اشاره به پیگیری مکرر نمایندگان و مسئولان استان در این رابطه خواستار توجه لازم در اینخصوص شد.