زمان : 27 Bahman 1389 - 00:06
شناسه : 30442
بازدید : 3580
كتابخانه بزرگ «شهداي نعيم آباد» يزد افتتاح شد كتابخانه بزرگ «شهداي نعيم آباد» يزد افتتاح شد

كتابخانه بزرگ «شهداي نعيم آباد» يزد افتتاح شد

با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين سيدكاظم مدرسي، از اساتيد برجسته حوزه علميه يزد، علايي مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان، فرهنگ‌دوست مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران يزد، پارسائيان رئيس سازمان ملي جوانان و جمع زيادي از مردم محله نعيم‌آباد، كتابخانه‌ بزرگ «شهداي نعيم‌آباد» افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد، حجت الاسلام والمسلمين مدرسي ضمن گراميداشت سالروز به امامت رسيدن حضرت وليعصر(عج) اظهار داشت: شناخت ائمه معصومين تنها به دانستن روز و سال تولد و شهادت و يا مدت امامت آنها نيست، بلكه دو شاخصه اصلي شناخت امام، معرفت نسبت به عصمت امام و معرفت به علم امام است.

وي با بيان اينكه قرآن به تنهايي براي هدايت بشر كافي نيست، افزود: قرآن برنامه راه بشر است و براي اينكه بتواند انسان را در مسير صحيح هدايت كند به راهنما و تبيين كننده نياز دارد كه اين راهنماي امين، امام عالم به دور از خطا و معصوم از هر پليدي و گناه است.

حجت الاسلام مدرسي بيان كرد: كتابخانه يكي از ضروري‌ترين بخش‌هاي يك جامعه است كه متأسفانه در جامعه و بين مردم ما به آن بي‌توجهي شده است.

وي ضمن تشكر از مهندس علايي و اقدامات مثبت صورت گرفته در دوران مديريت وي خواستار همراهي و مشاركت مردم در گسترش طرح‌هاي كتابخانه‌اي و حضور پرشور خانواده‌ها و جوانان در كتابخانه و استفاده از فضا و امكانات حاضر شد.

علايي، مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد نيز در سخنان كوتاهي از افراد خيّري كه در ساخت و تجهيز كتابخانه‌ عمومي شهداي نعيم‌آباد مشاركت داشتند، تشكر كرد و اظهار داشت: يكي از شاخصه‌هاي شهر شيعي، قرار گرفتن كتابخانه در كنار مسجد است، به عبارت ديگر در يك اجتماع شيعي عبادت بايد قرين معرفت و علم‌آموزي باشد.

وي با اشاره به سخن مقام معظم رهبري در خصوص تبيين يك جامعه ارزشمند تصريح كرد: يك جامعه به هر ميزان كه افراد كتابخوان و اهل مطالعه و معرفت داشته باشد، به همان اندازه ارزشمند و مورد توجه است.

در پايان اين مراسم، با حضور حجت‌الاسلام مدرسي، مهندس علايي، سردار فرهنگ دوست و جمع كثيري از مردم محله نعيم‌آباد، كتابخانه شهداي اين محل افتتاح شد.

گفتني است كتابخانه‌ عمومي شهداي نعيم‌آباد به همت خانواده چند تن از شهيدان محل در دو طبقه ساخته شده و بيش از 22000 جلد كتاب در اين كتابخانه در دسترس اعضا مي‌باشد.