زمان : 27 Bahman 1389 - 00:06
شناسه : 30441
بازدید : 3540
تابش: سومین گردهمايي سراسری فارغ التحصيلان فرش کشور 12و13 اسفندماه سالجاري در اردکان برگزار مي گردد. تابش: سومین گردهمايي سراسری فارغ التحصيلان فرش کشور 12و13 اسفندماه سالجاري در اردکان برگزار مي گردد.

سومین گردهمايي سراسری فارغ التحصيلان فرش کشور 12و13 اسفندماه سالجاري در اردکان برگزار مي گردد.

بهره گیری از علم دانش آموختگان فرش در پیوند با تجربه و تبحر بافندگان سنتی موجب ارتقاء کیفیت فرش دستباف می شود.

نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب در جلسه اي که به منظور ایجاد هماهنگي های لازم جهت برگزاری "سومین گردهمايي سراسری فارغ التحصيلان فرش کشور در اردکان" تشکیل شده بود افزود:شهرستان اردکان در زمينه تولید فرش دستباف از جهات مختلف داراي موقعيت ممتازي است.از يک طرف بافندگان ماهری که تبحر زیادی در اين حرفه دارند و از طرفي دیگر وجود دانشکده فرش با رشته های مرتبط با این هنر در مرکز آموزش عالي جهاد دانشگاهی اين شهرستان و خيل زياد دانش آموختگان فرش که بهره گيري از این پتانسیلها مي تواند در عين حفظ اصالت فرش ايراني ، کيفيت آن را ارتقاء بخشد.

محمدرضا تابش همچنين استفاده از چنين فرصتهايي را براي شناساندن جاذبه ها و پتانسيلهاي شهرستان اردکان مهم دانست و خواستار برنامه ريزي لازم براي بهره گيري مطلوب از اين فرصت شد.

در ادامه اين جلسه که در دفتر نماينده مردم اردکان و با حضور روساي مراکز آموزش عالي،شهردار ، رئيس شوراي اسلامی شهرستان و رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان برگزار گرديد ، حاضرين پيشنهادات و نقطه نظرات خود را مطرح و درنهايت در خصوص نحوه برگزاري اين همايش و همایش ملی فرش دستباف در مهرماه سال آینده در این شهرستان تصميمات لازم اتخاذ گرديد.