زمان : 26 Bahman 1389 - 23:04
شناسه : 30419
بازدید : 3849
223 نماینده با صدور بیانیه ای خواستار اشد مجازات برای موسوی و کروبی شدند 223 نماینده با صدور بیانیه ای خواستار اشد مجازات برای موسوی و کروبی شدند

223 نماینده با صدور بیانیه ای خواستار اشد مجازات برای موسوی و کروبی شدند

یزدفردا "223 نماینده مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای مسئولیت حوادث روز 25 بهمن ماه را متوجه میرحسین موسوی و مهدی کروبی دانسته و خواستار اشد مجازات برای آنها شدند.


به گزارش خبرنگار خانه ملت، محمد دهقانی نقندر عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی امروز مجلس بیانیه 223 نماینده را قرائت کرد.


در متن این بیانیه آمده است: ملت بزرگ ایران فریاد ضد استعماری و ضد استبدادی امام خمینی (ره) و بازتاب قیام و انقلاب اسلامی ملت ایران پس از گذشت 32 سال از تونس و مصر در فضای جهان اسلام پیچیده و بیداری اسلامی ارکان سلطه آمریکا و اسرائیل را در منطقه به لرزه افکنده است آقایان کروبی و موسوی با دعوت به تظاهرات به بهانه حمایت از مردم مصر و در حقیقت برای خدمت به آمریکا و اسرائیل بار دیگر فتنه به راه انداخته اند و آب به آسیاب دشمنان اسلام و مسلمانان ریخته اند و برای رسانه های غربی و آمریکایی خوراک تبلیغاتی تهیه کرده اند.


در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که همگان قیام ها و انقلاب های این روز ملت های مسلمان منطقه در برابر حکام خودفروخته و مستبد الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران می دانند و در حالی که آمریکا و اسرائیل و نوکران منطقه ای آنها به صراحت و با نگرانی مکررا اعلام می کنند که می ترسند در مصر و تونس و دیگر کشورهای اسلامی حکومتی نظیر جمهوری اسلامی ایران به قدرت برسد؛ این آقایان که در ماه ها و هفته های قبل از انتخابات سال 88 مدعی پیروی و اطاعت از امام راحل بودند امروز کاری می کنند که باعث خوشحالی آمریکایی ها و صهیونیست ها می شود و مورد تایید و تشویق آنها قرار می گیرد.


نمایندگان مجلس در ادامه این بیانیه آورده اند: از آقایان موسوی و کروبی باید پرسید آیا حضور ده ها میلیون نفر از مردم مسلمان ایران در راهپیمایی اقیانوس گونه ملت در 22 بهمن امسال و حمایت این مردم از انقلاب مصر و تونس کافی نبود که شما خواستید با دعوت به تظاهرات دیگری در 25 بهمن میدان را برای توطئه منافقین و سلطنت طلب ها و دیگر مزدوران بیگانه و ضدانقلاب آماده کنید و از این تجمع پراکنده حداکثر چند هزار نفری جز خدمت به دشمنان چه طرَفی بستید.


در ادامه این بیانیه خطاب به موسوی و کروبی آمده است: مگر شما در روز قدس 88 دعوت به تظاهرات و راهپیمایی نکردید و مگر نوکران و فریب خوردگان آمریکا و اسرائیل در آن روز در حمایت از شما شعار نه غزه نه لبنان سر ندادند پس چه شده است که امروز به یاد مردم مصر افتاده اید که بزرگترین منشاء اعتراض آنان به حکومت نامبارک حسنی مبارک، کامل کردن محاصره غزه با بستن گذرگاه رفح و حمایت همه جانبه از اسرائیل و اطاعت کامل از آمریکا بوده است. آیا از این بازی مفتضح و ننگ آور خود شرم نمی کنید و تصور می کنید هنوز نزد مردم مسلمان و انقلابی ایران آبرویی دارید، آیا راهپیمایی مردم در نهم دی ماه 88 کافی نبود تا بدانید شما جز حبابی بر سر دریای طوفانی مردم نیستید .


در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسئولیت مستقیم حادثه شهادت یک دانشجوی بسیجی را در روز 25 بهمن 89 در تهران و نیز سایر خسارت های وارده و بهره برداری دشمنان از این حرکت ضد مردمی و ضد اسلامی و ضد انقلابی را متوجه آقایان موسوی و کروبی می دانیم و معتقدیم کاسه صبر ملت از مدارا در برابر این آقایان لبریز شده و همگام خواستار اعمال اشد مجازات نسبت به اینان هستند. ما از همه کسانی که در عالم سیاست خود را انقلابی و مسلمان و مردمی می دانند و تاکنون موضع قوی در برابر آقایان موسوی و کروبی نگرفته اند و رفتار بیگانه پسند آنان را محکوم نکرده اند می خواهیم با صراحت از اینها اعلام بیزاری کنند و بدانند که اگر در این کار کوتاهی کنند نزد مردم جایگاه و اعتباری نخواهند داشت.


نمایندگان مجلس در ادامه این بیانیه آورده اند: پیام ما نمایندگان مجلس که همان پیام ملت ایران است به مردم آزاده مصر و تونس و سایر ملت های مسلمان و بیدار منطقه این است که این حرکت های مذبوحانه را از قبیل همان توطئه های آمریکا و اسرائیل می دانند و اطمینان داشته باشند که ملت بزرگ، انقلابی و مسلمان و شهیدپرور ایران که پرچمدار و پیش آهنگ مبارزه با آمریکا و اسرائیل است پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی که سخنان شجاعانه و صریح ایشان را در نماز جمعه پانزدهم بهمن ماه 89 در تهران شنیده اید گام برمی دارند و هرگز در حمایت از انقلاب های شما کوتاهی نخواهند کرد و به مزدوران آمریکا و اسرائیل اجازهنخواهند داد مسیر انقلاب های شما را با توطئه های خود منحرف سازند. درود خدا بر مردم به پا خواسته مصر و تونس و درود خدا بر شهدای انقلاب این دو کشور و ننگ و نفرت بر آمریکا و اسرائیل و نوکران و مزدوران آنها و همه آنان که با فتنه گری و توطئه در خدمت آنها قرار دارند. در پایان ما نمایندگان همچنین از کمیته تشکیل در مجلس شورای اسلامی می خواهیم هر چه سریعتر دست های پیدا و پنهان منافقان و سلطنت طلبان و مزدوران آمریکا و اسرائیل در توطئه ناکام اخیر را برملا ساخته و به ملت ایران معرفی نمایند.


در حین و پس از پایان قرائت این بیانیه از سوی دهقانی، نمایندگان بارها با شعارهای «الله اکبر»، «موسوی، کروبی اعدام باید گردد»، «هاشمی بصیرت، بصیرت»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» به بیان نظرات خود پرداختند.


دهقانی همچنین پس از پایان قرائت بیانیه 223 نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: همچنین اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر در روز گذشته از رهبر معظم انقلاب و از ملت ایران تشکر کرده اند و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بیانیه خودشان را به پایان رسانده اند.