زمان : 26 Bahman 1389 - 22:48
شناسه : 30414
بازدید : 3190
موافقت نمایندگان با كلیات و جزئیات طرح حمایت از افراد كشته شده توسط گروهك های ضدانقلاب موافقت نمایندگان با كلیات و جزئیات طرح حمایت از افراد كشته شده توسط گروهك های ضدانقلاب

موافقت نمایندگان با كلیات و جزئیات طرح حمایت از افراد كشته شده توسط گروهك های ضدانقلاب


یزدفردا "نمایندگان مجلس شورای اسلامی با كلیات و جزئیات طرح حمایت از افرادی كه توسط گروهك های ضدانقلاب و منحرفین اعتقادی اسیر، كشته و یا معلول می شوند، موافقت كردند.


به گزارش خبرنگار خانه ملت در ادامه جسه علنی روز سه شنبه 26 بهمن ماه 89 نمایندگان مجلس شواری اسلامی كلیات طرح حمایت از افرادی كه توسط گروهك های ضدانقلاب و منحرفین اعتقادی اسیر، كشته و یا معلول می شوند را با 176 رای موافق، صفر رای مخالف و 3 رای ممتنع تصویب كردند.


در ادامه جزئیات این طرح به رای گذاشته شد و نمایندگان با 126 رای موافق، 4 رای مخالف و 2 رای ممتنع با جزئیات این طرح نیز موافقت كردند.


براساس ماده واحده این مصوبه كلیه اتباع ایرانی كه توسط گروهك های ضدانقلاب یا جزئیات اعتقادی منحرف یا هدف ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران و ایجاد رعب و حشت در جامعه اسیر، مجروح یا كشته شده و یا می شوند حسب مورد مشمول قوانین و مقررات مربوط به آزادگان، جانبازان و شهدا خواهند بود.


براساس تبصره یك این مصوبه نیز مرجع تشخیص مصادیق موضوع این ماده شورایی متشكل از استاندار (به عنوان رئیس)، رئیس دادگستری استان فرمانده یا سپاه پاسداران استان، ‌فرمانده نیروی انتظامی استان، مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.


تبصره 2 این ماده واحد هم دولت را موظف كرده است بار مالی ناشی از این قانون را در بودجه سالیانه پیش بینی نماید.


نمایندگان مجلس در فوریت این طرح را در جلسه علنی روز یكشنبه 24 بهمن ماه با 179 رای موافق، 5 رای مخالف و 13 رای ممتنع تصو یب كرده بودند.