زمان : 26 Bahman 1389 - 22:01
شناسه : 30396
بازدید : 3259
با رأی مجلس،  تکرار تخلف قضات، مجازات سنگین‌تری خواهد داشت با رأی مجلس، تکرار تخلف قضات، مجازات سنگین‌تری خواهد داشت

با رأی مجلس،


تکرار تخلف قضات، مجازات سنگین‌تری خواهد داشت


یزدفردا "با رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضاتی که مرتکب تکرار تخلف خود شوند، به مجازات‌های سنگین‌تری محکوم خواهند شد.


به گزارش خبرنگار خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (26 بهمن) در ادامه بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی از لایحه نظارت بر رفتار قضات ماده 19 این لایحه را با 105 رأی موافق، بدون رأی مخالف و رأی ممتنع به تصویب رساندند.


طبق این مصوبه مجلس ارتکاب فعل واحد که واجد عناوین تخلفات متعدد باشد، مستوجب تعیین یک مجازات انتظامی است و چنانچه تخلفات ارتکابی، مجازات های متفاوتی داشته باشند یا مرتکب به مجازات تخلف دارای مجازات شدیدتر محکوم می شوند.


همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده 20 این لایحه را با 110 رأی موافق دو رأی مخالف و 11 رأی ممتنع به تصویب رساندند.


به موجب این مصوبه مجلس چنانچه ظرف دو سال تخلفی که قبلا برای آن مجازات تعیین و اجرا شده است، تکرار شود، مرتکب به مجازاتی بشتر از مجازات قبلی محکوم می شود.


همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده 21 این لایحه را با 102 رأی موافق، یک رأی مخالف و 9 رأی ممتنع به تصویب رساندند.


به موجب این مصوبه مجلس به محکومان مستوجب مجازات بند (12) ماده (13) این قانون (در صورت تقاضا) و همچنین بند 13 ماده مزبور معادل وجوهی که در طی سنوات خدمت به صندوق بازنشستگی واریز کرده اند، با رعایت تغییر شاخص قیمت سالانه موضوع مفاد (522) قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی پرداخت می شود.