زمان : 25 Bahman 1389 - 21:22
شناسه : 30330
بازدید : 4511
گشايش آب انبار حاجي شيخ احمدآباد شهرستان اردکان به مناسبت ايام ا... دهه فجر گشايش آب انبار حاجي شيخ احمدآباد شهرستان اردکان به مناسبت ايام ا... دهه فجر

گشايش آب انبار حاجي شيخ احمدآباد شهرستان اردکان به مناسبت ايام ا... دهه فجر

یزدفردا "آب انبار حاجي شيخ احمد آباد شهرستان اردكان به مناسبت ايام ا... دهه فجر گشايش يافت.

رسول مشتاقيان" گفت: با پايان يافتن عمليات مرمت و ساماندهي آب‌انبار حاجي شيخ احمدآباد، اين آب‌انبار به مناسبت ايام ا... دهه فجر به بهره برداري رسيد.

سرپرست نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان اردكان با بيان اين خبر افزود: مرمت اين آب انبار به صورت مشارکتي با همكاري شهرداري احمدآباد انجام شده است.

"مشتاقيان" از جمله اقدامات مرمت و بازسازي آب انبار را مرمت و ساماندهي پله ها، زيربندي و استحکام بخشي ديوارها، اصلاح و اندودکاهگل ديوارها، کاهگل پشت بام ، خاکبرداري ساباط ورودي و کف فرش سردر ورودي برشمرد. و گفت: قدمت اين بنا به دوره قاجاريه برمي‌گردد و داراي سردر، بادگير و پاياب است.

وي گفت: بر اساس اطلاعات درج شده در پرونده ثبتي، آب انبار حاجی شيخ احمدآباد به شماره 24737 در تاريخ 27/11/1387 در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيده است.

گفتني است شهر احمدآباد در 65 كيلومتري شهر يزد و 5 كيلومتري شمال غربي اردكان قرار دارد و به لحاظ جغرافيايي از شمال تا كوههاي هريشت و سياه كوه از جنوب با جاده سنتو(اردكان-نائين) و از شرق به فيض آباد و از غرب تا اراضي روستاي ترك آباد ادامه دارد.