زمان : 25 Bahman 1389 - 21:03
شناسه : 30328
بازدید : 4776
 دو طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در ابرکوه به بهره برداری رسید دو طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در ابرکوه به بهره برداری رسید

 دو طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در ابرکوه به بهره برداری رسید


 ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: محمد مهدی صادقی در گفتگو با خبرنگار ما از افتتاح دو طرح در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه ساختمان حفاظتی بخش بهمن را یکی از این طرح ها ذکر نمود. به گفته صادقی برای این طرح 750 میلیون ریال هزینه گردیده است و مردم این بخش می توانند بدون نیاز به مرکز شهرستان بسیاری از مسائل اداری خود را در بخش بهمن به انجام برسانند.

صادقی همچنین افتتاح چاه و منبع آب فضای سبز بین راهی را نیز که با هزینه یک میلیارد 500 میلیون ریال به اتمام رسیده است، یکی دیگر از طرح های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه ذکر نمود که در این ایام به بهره برداری می رسد.

صادقی با اشاره به فعالیت های بسیاری که در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان ابرکوه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به انجام رسیده است خاطر نشان ساخت : با توجه به مسائل مختلف و از جمله توسعه صنعت در این شهرستان، لازم است که بیش از پیش قدر دان طبیعت باشیم . به گفته صادقی، در کنار پروژه های عمرانی شهرستان مانند راهسازی، احداث خط آهن، خطوط انتقال آب و گاز و احداث صنایع، که تخریب زیادی را به عرصه های طبیعی وارد می سازد، تعریف پروژه هائی در زمینه احیاء اراضی نیز بیش از پیش احساس می شود. صادقی خاطر نشان ساخت که با توجه به این مسئله که بیابان زدائی می بایست به عنوان یکی از ضروریات توسعه ای شهرستان مد نظر قرار گیرد،این امر چندین سال است که بواسطه عدم تأمین اعتبار، متوقف گردیده است. وی اظهار نگرانی نمود که با توجه به این مسائل و دیر یا زود، عوارضی همچون طوفان شن و سیلاب ها را شاهد خواهیم بود که عوارضی بیشتر از هزینه های مقابله با این پدیده ها را، بر ما تحمیل می کند. به گفته صادقی ، با توجه به اینکه اهمیت دادن به منابع طبیعی به عنوان بستری جهت توسعه پایدار تعریف می شود، اهمیت دادن به این مقوله می بایست از جانب مردم و مسئولان جدی گرفته شود.