زمان : 24 Bahman 1389 - 00:36
شناسه : 30288
بازدید : 3309
نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد: در كنار رشد كمي كتابخانه‌ها و امكانات، بايد به كيفي سازي مطالعه نيز توجه ويژه داشت. نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد: در كنار رشد كمي كتابخانه‌ها و امكانات، بايد به كيفي سازي مطالعه نيز توجه ويژه داشت.

نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد:

در كنار رشد كمي كتابخانه‌ها و امكانات، بايد به كيفي سازي مطالعه نيز توجه ويژه داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمين صدوقي در ديدار با مديركل امور استان‌هاي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور و كارشناسان اين نهاد با بيان مطلب فوق افزود: حركت انقلاب اسلامي ما و رهبري بزرگ آن از ابتدا براساس علم و با تكيه بر آگاهي‌بخشي به آحاد مردم شكل گرفت و لذا وظيفه همه ما نقش‌آفريني مؤثر در راستاي افزايش سطحي علمي جامعه از طريق نهادينه كردن فرهنگ كتاب و مطالعه است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي يزد، در اين ديدار كه در محل دفتر نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد صورت گرفت، حجت‌الاسلام صدوقي همچنين با اشاره به سرانه پايين مطالعه در جامعه، خواستار اتخاذ راهكارهايي جهت كيفي سازي مطالعه در بين مردم شد و اظهار داشت: در كنار رشد كمي كتابخانه‌ها و امكانات، بايد به كيفي سازي مطالعه نيز توجه ويژه داشت.

وي بر استفاده از فناوري‌هاي نوين و به روز در كتابخانه‌ها براي جذب مردم و جوانان تأكيد كرد و گفت: فراگير شدن اينترنت و فناوري‌هاي روز نظير كامپيوتر و لپ تاپ مي‌تواند به عنوان فرصتي براي جذب مخاطب و ارتقاي شاخص عضو تبديل شود.

محسن خوانساري، مديركل امور استان‌ها و انجمن‌هاي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از حضور در استان دارالعباده و دارالعلم يزد و وديدار با يادگار سومين شهيد محراب، به برنامه‌هاي نهاد در حوزه كتاب و ارتقاي سرانه مطالعه اشاره كرد و اظهار داشت: در حال حاضر انتخاب و خريد كتاب براي كتابخانه‌ها براساس نيازهاي روز جامعه است و سياست نهاد خريد كتاب‌هاي چاپ جديد و بروز است.

خوانساري در اين خصوص افزود: نهاد كتابخانه‌هاي عمومي با تشكيل كارگروههاي تخصصي متشكل از اساتيد برجسته حوزه و دانشگاه به بررسي كتب جديد نشر مي‌پردازد و پس از انتخاب كتب مورد نياز جامعه، اقدام به خريد آنها مي‌كند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به زمان و نحوه تشكيل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور اشاره كرد و گفت: اين نهاد غيردولتي در سال 83 با تصويب مجلس وقت از وزارت ارشاد جدا و به يك نهاد مستقل تبديل شد و هم‌اكنون به شكل هيئت امنايي اداره مي‌شود.

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان هم ضمن ارائه گزارش مختصري از دستاوردها و پيشرفت‌هاي اين اداره كل از زمان مديريت جديد، به رشد اكثر شاخص‌ها در بخش كتابخانه‌هاي استان اشاره كرد و گفت: استان يزد در سال 88 موفق شد بر اساس شاخص‌هاي كتابخانه‌اي پس از سال‌ها صدرنشيني استان سمنان، رتبه اول كشور را كسب نمايد.

علايي همچنين به تشريح طرح هاتف كتاب كه نخستين بار در استان يزد اجرايي شد، پرداخت و افزود: اين طرح در راستاي اهداف نهضت مطالعه مفيد كشئر و براي دسترسي همه اقشار جامعه به كتب موردنيازشان طراحي و اجرا شد.