زمان : 22 Bahman 1389 - 23:28
شناسه : 30254
بازدید : 3966
نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه ها اسفند ماه برگزار می شود نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه ها اسفند ماه برگزار می شود

نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه ها اسفند ماه برگزار می شود


یزدفردا "نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه ها با هدف استفاده از توانمندی های رسانه ها جهت توسعه فرهنگ منابع طبیعی و تبدیل آن به معارف عمومی23اسفند ماه در تهران برگزار می شود.

دبیر جشنواره منابع طبیعی و رسانه ها به خبرنگار پیام طبیعت سازمان جنگل ها گفت: دراین جشنواره از پدیدآورندگان، نویسندگان، خبرنگاران و زحمت کشان عرصه های قلم که در راه اعتلای فرهنگ منابع طبیعی و حفاظت از جنگل ها و مراتع قلم فرسایی می کنند تقدیر خواهد شد.


مهندس محسن نقیلو افزود: رسانه ها پل ارتباطی بین مسئولین و مردم هستند و قادرند ضمن جهت دهی افکار عمومی بسیاری از ناهنجاری ها و برخوردهای ناصوابی که در مقابله با منابع طبیعی و محیط زیست وجود دارد به طور شایسته ای راهبری و افکار عمومی را در برخورد منطقی با طبیعت از واگرایی به سمت همگرایی رهنمون سازند.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: خبرنگاران و پدیدآورندگان متون و آثار رسانه ای تا 10 اسفند ماه فرصت دارند آثار خود را که به مدت یک سال از تاریخ 10/11/88 تا 10/11/89 تولید و منتشر کرده اند جهت داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.


محسن نقیلو با بیان اینکه شعار جشنواره توسعه فرهنگ منابع طبیعی در گرو همکاری و مشارکت رسانه هاست یادآور شد: این رقابت در سطح آثار و قالب های رسانه ای در چهار بخش رسانه های مکتوب شامل خبر، گزارش، مقاله، یادداشت، نقد، طرح، کاریکاتور، تیتر، کتاب و شعر، رسانه های دیجیتال شامل نرم افزارهای چند رسانه ای، وبلاگ ها، بازی های رایانه ای و پادکست، رسانه های شنیداری شامل مستند و مستند گزارشی، برنامه تعاملی با شنوندگان، آرم، آرم استیشن، آنونس، برنامه مجله ای، نمایش رادیویی و برنامه گفت و گومحور (میزگرد، مصاحبه و مناظره) و رسانه های دیداری شامل فیلم کوتاه، پویانمایی، نماهنگ، گزارش، میزگرد، گفت و گو و تله تئاتر برگزار خواهد شد.


وی همچنین افزود: در سطح خبرنگاران نیز خبرنگاران فعال مطبوعات، صدا وسیما، خبرگزاری ها و سایت ها و در سطح رسانه های جمعی نیز مطبوعات استانی و محلی، سایت ها، خبرگزاری ها، وبلاگ ها، و شبکه های رادیویی و تلویزیونی سراسری و استانی فعال، انتخاب و معرفی خواهند شد.


دبیر جشنواره منابع طبیعی و رسانه ها خاطر نشان ساخت: این رویداد در راستای توسعه ارتباط با رسانه ها و گسترش فرهنگ منابع طبیعی انجام می شود و امید است در سال آینده "همایش ملی بررسی راهکارهای تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی " را برگزار کنیم که از منویات مقام معظم رهبری است و با این دو اقدام، زمینه های مشارکت مردم در حفظ و بهره برداری صحیح از منابع طبیعی تجدید شونده (جنگل ها، مراتع، بیابان ها و حوزه های آبخیز کشور) را فراهم کنیم.


محسن نقیلو همچنین اضافه نمود: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار خود می توانند به آدرس www.armanpr.ir مراجعه نمایند.