زمان : 22 Bahman 1389 - 03:00
شناسه : 30226
بازدید : 5729
محمد حسين قديري ابيانه: اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها، به خودي خود، يک فرهنگ سازي محسوب مي شود محمد حسين قديري ابيانه: اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها، به خودي خود، يک فرهنگ سازي محسوب مي شود

محمد حسين قديري ابيانه:

اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها، به خودي خود، يک فرهنگ سازي محسوب مي شود


یزدفردا "کارشناس عالي وزارت امور خارجه و سفير سابق جمهوري اسلامي ايران در کشورهاي استراليا و مکزيک گفت: اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها، به خودي خود، نوعي فرهنگ سازي محسوب مي شود.


به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، "محمد حسين قديري ابيانه " روز پنج شنبه که در جمع کارکنان استانداري يزد، در محل نمازخانه استانداري سخن مي گفت، روش پيشين توزيع يارانه ها را موجب مصرف گرائي و گسترش فرهنگ غلط اسراف و در نتيجه تلف شدن سرمايه ملي دانست و اظهار داشت: قيمتها رفتار ساز است و در فرهنگ سازي و اصلاح الگوي مصرف تاثير مهم و بسزائي دارد.


وي افزود: طبق محاسبه اي که پيش از اين صورت پذيرفت،ميزان برداشت 10 درصدي که بيشترين درآمد را در جامعه داشته اند،از محل درآمدهاي نفتي،40 برابر ميزان برداشت 10 درصدي بود که کمترين درآمد را داشتند.


قديري در ادامه از تصور غلط برخي از افراد از ميزان درآمد نفتي گفت و ادامه داد: تصور غلط از درآمد نفت، موجب ايجاد انتظارات فراتر از امکانات مي شود.


اين استاد مديريت استراتژيک خاطرنشان ساخت: ميزان صادرات نفت جمهوري اسلامي به ازاي هر نفر در ماه، کمتر از يک بشکه نفت خام است.


وي بر ضرورت واقعي کردن تصورات مردم از درآمد نفت تاکيد کرد.


کارشناس عالي وزارت امور خارجه در بخش ديگري از سخنان خود، برخي از دستاوردهاي عظيم انقلاب اسلامي را برشمرد.


قديري ابيانه اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامي، متخصصان ما، حق نگاه کردن به مراحل تعويض حتي يک قطعه در دستگاهي را نداشتند، اما هم اکنون شاهد آنيم که دانشجوي ايراني، ماهواره توليد مي کند و نمايشگاه تلاشهاي دانش آموزان در عرصه هاي فناوري نانو و هوافضا در برخي از استانها دائر مي شود.


وي همچنين خاطراتي از حضور خود در نوفل لوشاتو و چگونگي فتح سفارت ايران در ايتاليا در روزهاي اول انقلاب را بيان کرد.