زمان : 22 Bahman 1389 - 01:40
شناسه : 30207
بازدید : 10203
دلايل استحقاق ارتقاء بخش 50ساله دستگردان به شهرستان عشق آباد(3نظر) دلايل استحقاق ارتقاء بخش 50ساله دستگردان به شهرستان عشق آباد(3نظر)

دلايل استحقاق ارتقاء بخش 50ساله دستگردان به شهرستان عشق آباد

وارده به یزدفردا "با سلام و صلواة بر محمد «ص» و اهل بيت طاهرينش «عليهم السلام»


با عرض ادب به ساحت مقدس ولی عصرآقا امام زمان (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) و آرزوی صحت و عزت روز افزون برای مقام منیع ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ( حفظه الله تعالی و ایده بنصره) و با شکر به درگاه رئوف حق تعالی که حیات ما را در نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر مبنای ولایت الهی و اولیاء عظامش بنا گردیده ، قرار داد و عدالت که الحمدلله مدعای دولتمردان مؤ من و شفیق نظام مقدس اسلامیمان بخصوص ریاست محترم جمهور است را وسیله تعادل و کمال هم در نظام تکوینی و هم در قانون تشریعی مقدر ساخت.


مسئولين ارشد نظام خوشبختیم که اعلام نماییم ما براین باوریم که یکی از دغدغه های همه دولت مردان مشفق با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و سیاستهای عملی ریاست محترم جمهور اجرای عدالت و حل مشکلات مردم با اولویت ویژه قائل شدن برای طبقات ومناطق محروم و دور افتاده است و اعتقاد داریم که اگر امور بر محور حق و عدالت انجام گیرد برای جامعه ی حق پذیر با همه صعوبت و سختی های احتمالی اش قابل توجیه،تحمل، هضم و قبول است.( قولوا الحق و لو علی انفسکم و ...) و اما اگر براثر برخی ملاحظات و گرایشات از مدار حق،انصاف و عدالت خارج شود نه تنها باعث بدبینی، بی اعتمادی اجتماعی می گردد که همواره پی آمدهای مستمر سوء و عدیده بی عدالتی خسارتهای جبران ناپذیر معنوی و مادی بر جامعه تحمیل می کند مضافاً باینکه باعث حبط سایر اقدامات به ظاهر مثبت می گردد که در چنین حالتی یقیناً قضاوت کنندگان و تصمیم گیرندگان آن ضامن تبعات دنیوی و اخروی آن بوده و می باشند و باید پاسخگو باشند.


لذا در موضوع اعلام اولویت ارتقاء بخش های تابعه استان يزد به شهرستان از روی ولاء و وداد ایمانی از مسئولين مخلص نظام می خواهیم که بدون ملاحظات ،گرایشات و فشارهای تحمیلی صرفاً شاخص ها را ملاک قضاوت قرار داده تا صداقت عدالت محوری مدیران دولت عدالت محور و برخواسته از قلوب ملت رشید، علوی و ولوی جناب آقای دکتر احمدی نژاد در استان یزد نیز بیش از پیش به اثبات برسد و حلاوت زیستن در نظام ولایت مدار و عدالت محور جمهوری اسلامی در ذائقه روح مردم گوارائی مضاعف یابد.


لذا از باب یادآوری خاطر نشان می سازیم، در بررسی مقایسه ای با سایر بخش های استان(حتی بهاباد که شهرستان شد) در شاخص های ارتقاء فی الواقع بخش دستگردان در صدر قرار داشته و دارد.


همه مسئولين عزيز در استان و كشور؛ یکی از آمال و آرزوهای آحاد مردم در اقصی نقاط میهن اسلامیمان که مجموعه عقلاء و دلسوزان نظام با نگاهی ویژه دلواپس آن هستند، موضوع عملیاتی کردن سیاست بحق مهاجرت معکوس از کلان شهرها بویژه تهران به شهرهای کوچک است که خوشبختانه با فرمایشات ریاست محترم و محبوب جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر احمدی نژاد در تلاش برای برگشت مردم تهران و کلان شهرها به مناطق کوچک بارقه ای از امید در در دل مردم بصیر،خبیر و دلسوز کشور ایجاد کرد لذا در اجرا و تحقق این سیاست بحق و کارآمد و پیرو مطالبات و درخواستهای مکرر و چندین ساله اقشار مختلف مردم و شوراهای اسلامی و خانواده های معزز شهداء و روحانیت مکرم فرهنگیان عزیز و دانشجویان گرانسنگ بخش دستگردان از شما مي خواهيم با توجه به شاخص های ذیل الذکراوامر لازم برای اعلام اولویت اول و استحقاقی ارتقاء سطح بخش دستگردان در تقسیمات کشوری به شهرستان عشق آباد امر به اقدام فرمایند و راضی نشوند که در دولت عدالت محور و ولایی رئیس جمهور عزیز و محبوب کشور؛ عدالت، قربانی ملاحظات، گرایشات و فشارهای سیاسی ناحق شود.


1. وسعت 12000 کیلومتر مربعی بخش دستگردان با 330 روستا،آبادی و محله که 93 روستای آن دارای سکنه دائمی و 30روستای آن سکونت فصلی دارد.( در صدر بخش های مطرح استان است)

 2. فاصله 510 کیلومتری به مرکز استان و برای برخی از روستاها 640 کیلومتری وبه مرکز شهرستان 120 کیلومتر و برای برخی روستاها 220 کیلومتری و سرگردانی های عدیده مردم در طی کردن مسافتهای طولانی برای حل مسائل کوچک و بالتبع تحمل ناحق خسارتهای جانی و مالی ناشی از ایاب و ذهابها. ( در صدر بخش های مطرح استان است)


3. کویری. واقع شدن بین دو کویر نمک و دشت کویر و قرار گرفتن در مسیر عبور کاروانهای قاچاق و ضرورت بلا بردن اساسی و زیر بنایی ضریب امنیت.در بین بخشهای مطرح استان منحصربفرد است.

 4. عشایری: وجود دو دهستان بنامهای دستگردان و کوه یخاب ( قابل توجه که دهستان کوه یخاب عشایری می باشد).بخش منحصر بفرد استان است.


5. ضرورت عقلی و انکار ناپذیر تبدیل بزرگترین شهرستان کشور با 56000 کیلومتر مربع ( بزرگتر از 20 کشور جهان) با 46درصد وسعت استان یزد به مناطق کوچکتر که در عمل امکان خدمات رسانی مطلوب و برخورداری مساوی آحاد مردم از امکانات کشور فراهم آید. ( در صدر بخش های مطرح استان است) 6. وجود 26 شورای اسلامی و دهیاری علاوه بر شورای شهر و شهرداری عشق آباد. ( در صدر بخش های مطرح استان است)


7. وجود جمعیت تقریباً 15000 نفری ثابت و 5000 نفری متغیر با دو قبیله سنگین عشایری و نیز مساعد بودن زمینه الحاق چندین روستا در بخش های اطراف که در گذشته ها از بخش دستگردان خدمات دهی می شدند. ( در صدر بخش های مطرح استان است)

 8. وجود 181 کیلومتر راه اصلی ، 759 کیلومتر راه روستایی و 700 کیلومتر راه عشایری. ( در صدر بخش های مطرح استان است)


9. وجود 2303 هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و 600 هکتار محصولات باغی. ( در صدر بخش های مطرح استان است)


 10. وجود معادن غنی متعدد فلزی و غیر فلزی و اشتهار بخش به کلکسیون معادن و افق روشن برای توسعه و اشتغال. ( در صدر بخش های مطرح استان است)


11. برخورداری شهر عشق آباد بعنوان مرکز بخش از امکانات: اجرای طرح هادی وآسفالت معابر، آب شرب مناسب،برق، پست 132 کیلوولت، فضاهای مناسب آموزشی، فرهنگی و تربیت بدنی، مخابراتی، پست، صدا و سیما، بهداشتی درمانی، آتش نشانی و ... . 12. وجود ادارات مستقل ( بخشداری، آموزش و پرورش، شهرداری،فرماندهی انتظامی، آب و فاضلاب شهری، ثبت احوال، تأمین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی ره ، بانکهای ملی، ملت، کشاورزی، صادرات، تعاونی اعتباری و صندوق های قرض الحسنه) ونمایندگیهای ادارات و نهادها(امور مالیاتی، آب و فاضلاب روستایی، برق، بهزیستی، دامپزشکی، دفتر پست، جهاد کشاورزی، مخابرات، منابع طبیعی، فنی و حرفه ای، بهداشت و درمان، راه و ترابری، تربیت بدنی، دو پاسگاه انتطامی، حوزه مقاومت بسیج با .... پایگاه مقاومت بسیج، کتابخانه عمومی).


13. قدمت تقریباً 50 ساله بخشداری و داشتن شرایط مساوی با بخشهای زیادی که در اطراف و اکناف در 2 سال اخیر شهرستان شدند. ( در صدر بخش های مطرح استان است) 14. وجود نماز جمعه عبادی سیاسی و دشمن شکن که با حضور چندهزار نفری مردم اقامه می شود. ( در صدر بخش های مطرح استان است)


امید است با اعلام اولویت اول ارتقاء به شهرستان برای دورترین ، کویری ترین، عشایری ترین، پراکنده ترین و محق ترین بخش استان یعنی بخش دستگردان زمینه برگشت خیل عظیم مهاجرین ناخواسته این خطه محروم از میهن اسلامیمان (که در تهران و دیگر کلان شهرها زندگی می کنند و چند برابر جمعیت مقیم فعلی هستند) به زادگاهشان را فراهم آورید و گام مؤثر عملی در اجرای سیاست های اتخاذ شده از سوی رئیس جمهور محترم، محبوب و شجاع همچون سیاست بحق مهاجرت معکوس ، مهرورزی برای همه طبقات مردم بخصوص مردم مناطق محروم و دورافتاده و، اجرای عدالت و فراهم کردن زمینه برخورداری مساوی آحاد مردم از امکانات کشور بر دارید.


از حسن توجه همه مسئولين محترم گرانمايه عامل به عدالت و مساعدت بحقشان تشکر می نمایم./.