زمان : 22 Bahman 1389 - 00:16
شناسه : 30189
بازدید : 3488
22 بهمن، روزجهانیِ خشم و انزجار علیه تمامِ اندیشه های استکباری است. 22 بهمن، روزجهانیِ خشم و انزجار علیه تمامِ اندیشه های استکباری است.

22 بهمن، روزجهانیِ خشم و انزجار علیه تمامِ اندیشه های استکباری است.

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«انّما المٌؤمنٌون الذّين ءآمنٌوا بالله و رسولهِ ثٌمّ لَم یَرتابٌوا وَ جاهدوا بِاموالهم و انفسهم فی سبیل الله اولئک هم الصّادقون» همانا مؤمنان کسانی هستند که به خدا و رسول او ایمان آوردند و بعداً هیچ گاه شک و ریبی به دل راه ندادند و در راه خدا با جانشان جهاد کردند اینان به حقیقت راستگو هستند. حجرات آیه 15.

انقلاب اسلامی ایران، یک باور جهانی است و ملّت ایران در روز 22 بهمن حقّانیت آرمان های خود را در جشنی با شکوه، به گوش استکبار اندیشان جهانی خواهد رسانید.

بهمن 57 تبلور سال ها جهاد بود و ایمان و اعتقادی راستین به وعده هایی از پروردگارشان در دل، که باورداشتند ملّت غیور و مسلمان ایران! . این قوم بزرگ و بزرگ اندیش با الگو گرفتن از قیام جهانی و انسان ساز پیشوای آزادی و آزاد اندیشی= امام حسین (ع) = پس از تحمّل ایّام سیاه و نفرت انگیز حکومت ستم شاهی ، با توکّل و تکیه بر قدرت لا یزال الهی و در سایه ی رهبری های خمینی کبیر که بزرگ بود و فرزانه ای تکرار ناشدنی، و به حق بت شکن زمانه بهترین عبارت در معرفی او؛ با دنبال نمودن هدف غایی از خلقت که همانا درک واقعیت خداوندی و رسیدن به اوج انسانیت و راز های معرفتی است، در تلاشی سرشار از معنویت و با امداد گرفتن از عنایات خاصه ی حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، بیداد را اسیر دادخواهی خود نمودند و به تمام ملل جهان مژده دادند که عمر استعمار و استکبار همچنان که خاتم رٌسٌل محمّد مصطفی(ص) از جانب ربِّ جلیل وعده داده بود رو به زوال و انحطاط همیشگی است و استکبار اندیشان غافل از این که سخن حق تنها دستوری است که هیچ خلاف و وقفه ای مانع رویشش نخواهد بود آن جا که فرمود:" ونريد ان نمن علي الذين الستضعفوا في الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثون" و تأکید شد"فان حزب الله هم الغالبون" و باور دارند تمامی بندگانی که خدایشان را می ستایند و می پرستند که"ان وعدالله حقٌ" و... هرگز و دور است که در کلام او خللی پدیدار شود که"ولايخلف الميعاد".

اگر چه ملّت ایران اسلامی در پس قرن ها ظلم و بی عدالتی و تحمّل نابرابری های عداوت سرشت ، با توانی که از حادثه ی همیشه جاوید عاشورای امام حسین(ع)، در خود حس می کردند پا در میدان قیام و انقلاب نهادند اما این روزها شاهد و ناظر آن هستیم در گوشه گوشه ی این جهان پهناور، مردم مسلمان و غیر مسلمان که از بیداد ستم پیشگان به ستوه آمده اند با الگو قرار دادن انقلاب اسلامی ایران و روش های مبارزاتی آنان، عرصه را بر حاکمان زورگو و ظلم پیشه تنگ نموده اند و دور نیست اگر در 22 بهمن 89 جشنی دیگر این بار در سرزمین مصر به وقوع بپیوندد و اندیشه های ناب و پیامبر گونه ی روح خدا، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام راحل عظیم الشّأن، خمینی کبیر؛ به یک ایدئولوژی جهانی و اسم رمز حمله و یورش به دخمه های ستم پیشگان غرق در امیال و افکار شیطانی شود و چشمه سار خیزش های ظلم ستیزانه و مردمی که این یکی از جلوه های غلبه ی ایمان و اعتقاد الهی بر کفر و اندیشه های ابلیسی است.

جمعه ی پیش رو چونان همیشه برای ملت همیشه قهرمان ایران، روز عزّت و سربلندی است امّا با یک تفاوت عمده و اساسی که جلوه های حضور و گستردگی جشنی که برگزار می شود توان و قوّتی است برای برادران مسلمانمان در اقصی نقاط جهان که چشم به این سرزمین و این ملت و این انقلاب دوخته اند . بر ماست که با درک این واقعیت که ایران الگوی ظلم ستیزی و قیام علیه استبداد و استکبار است در جمعه 22 بهمن 1389 باشکوه تر از همیشه سیمای ایران را به تابلویی زیبا، شگرف و بی نظیر از حضور، بلوغ، بصیرت و آزاد اندیشی نماییم و به جهانیان اثبات کنیم قرن حاضر، اتمام ِ دوران سلطه، استبداد و زورگویی است و تمامی ملت هایی که خواست و اراده اشان تنفس در هوای آزادی و آزاد اندیشی است باید به پا خیزند و عرصه را بر تمام قدرت های فرعونی اما پوشالی تنگ و تنگ تر نمایند. دیروز تونس، امروز مصر و فردا و فرداها تمامی سرزمین هایی که زیر بار ستم و کفر مجال به خود اندیشیدن نیز ندارند.

ضمن تبریک سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران امید وافر داریم ملت فهیم، مهربان و غیرتمند سرزمین خوبی ها و بزرگی ها با حضوری حماسی، کم نظیر و باشکوه ، باقی مانده ی واماندگان و جاماندگان حکومت های جابر و زورگو را برای همیشه به زباله دانی تاریخ بسپارند انشاءالله که اگر دیروز نگاهمان، گوش و دل و جانمان به فرمایشات امام راحل (ره) بود امروز هایی که در آن به سر می بریم دل خوش و امیدوار به منویّات جانشین او مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی) هستیم و اطمینان داریم این مملکت تحت توجهات ولی عصر(عج) و رهبری ها و نصایح این رهبر فرزانه ،هیچ وقت در مسیر تند بادهایی که گاه و بی گاه سرزمین و انقلابمان را نشانه رفته اند گزندی نخواهد دید که حافظ آرمان های انقلابی ما خون شهیدانی است که از خرداد 42 تا به امروز در عرصه های مختلف به ناحق ریخته شده است و خود ضامنی معتبر و بزرگ است . انقلاب اسلامی ایران و قیام های مردمی در گوشه گوشه ی جهان این مژده را به ما می دهد ؛ عالمگیر شدن عدالت خواهی و سیطره جهانی اسلام و نابودی کفر اندیشگان و ظلم پیشگان نزدیک است و قطعی و این روزها بیش از همیشه ملت ایران وظیفه دارند تا با حضور و به نمایش گذاشتن بلوغ سیاسی و بصرت انقلابی خود امید و انگیزه را به مردمان به پاخواسته هدیه نمایند . فردا برگ زرینی دیگر در این سرزمین ورق خواهد خورد. طلیعه ی سی و سوّم فجر پیروزی مبارک !

دبیرخانه دائمی بنیاد فرهنگی، هنری و پژوهشی

استاد مهدی آذر یزدی