زمان : 20 Bahman 1389 - 23:24
شناسه : 30170
بازدید : 4478
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد: عزم دولت براى حمایت از هنرمندان/ همدلی و همراهی مسئولان و هنرمندان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد: عزم دولت براى حمایت از هنرمندان/ همدلی و همراهی مسئولان و هنرمندان

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد:

عزم دولت براى حمایت از هنرمندان/ همدلی و همراهی مسئولان و هنرمندان

یزدفردا "حسینی نگاه دولت و وزارت ارشاد را به هنر جامع عنوان کرد و افزود: یک نگاه جامع ای وجود دارد و آن هم این است که دولت حامی هنرمندان است. البته نظارت های لازم هم بروی آثار هنری در جای خود صورت می گیرد اما در حال حاضر یک همدلی و همراهی خوبی بین مسئولان و هنرمندان ایجاد شده است

سید محمد حسینی گفت: بعد از گذشت یک سال و نیم از فعالیت دولت دهم با رویکرد فرهنگی دولت و اعتمادی که به هنرمندان داشته است، نشان می دهد؛ این دولت عزم خود را برای حمایت از هنرمندان جزم کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری جشنواره های فجر اظهار داشت: جشنواره های فجر تاحدودی بیانگر کارنامه یک ساله اهالی فرهنگ و هنر هست اما همه آن نیست. البته در این شکی نیست که ویترین بسیار خوبی است تا مردم از تولیدات فیلم ها، تئاترها و آثار هنری در طول یک سال مطلع شوند.

وی افزود: حضور در جشنواره ها علاوه بر آگاهی مردم از تولیدات محصولات فرهنگی و هنری موجب تعامل هنرمندان پیشکسوت و جوان نیر خواهد شد. به هر حال آنها کارهای یکدیگر را ارزیابی و نظارت می کنند.

حسینی تصریح کرد: جشنواره ها فرصت بسیار خوبی برای شکوفایی استعدادهای جوانان است تا در این فرصت بتوانند خود را مطرح کنند. به طور مثال در جشنواره فیلم فجر یک بخشی به آثار کارگردانانی که فیلم های اول و دوم خود را ساخته اند، اختصاص داده ایم. افرادی که برای اولین بار یک فیلم بلند تولید کرده اند، ما انتظار نداریم در کنار افراد قدیمی وارد یک رقابت شوند و به همین بخش جداگانه ای برای آنها در نظر گرفته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: به هر حال جشنواره ها فرصت خوبی ایجاد می کنند و در مجموع برداشت ما این است که رشد بسیار خوبی داشته ایم و با این روند رشدی که داریم، امیدواریم پاسخگوی نیازهای کشور باشیم.

وی در ادامه گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت به حضور هنرمندان ایرانی در جشنواره های بین المللی اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم در سطح جهانی حضور پیدا کنیم، باید این حضور مقتدرانه باشد. حضوری که می تواند نگاه ها را به سوی خود جلب کند و کارها و آثار ارزشمندی ارائه شود.

حسینی افزود: امسال در دهه مبارک فجر از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بیش از 30 گروه هنری به کشورهای مختلف اعزام شده اند تا ایرانیان و مردم سایر کشورها شاهد محصولاتی انقلابی کشورمان باشند.


هنرمندان اعتمادی بیش از گذشته نسبت به فعالیت های دولت پیدا کرده اند

وی همچنین درباره استقبال خوب سینماگران حرفه ای از جشنواره بیست و نهم فیلم فجر اظهار داشت: بعد از گذشت یک سال و نیم از فعالیت دولت دهم با رویکرد فرهنگی دولت و اعتمادی که به هنرمندان داشته است، با فراهم سازی فرصت ها، حمایت و سیاستگذاری هایی که داشته، کاملا نشان می دهد؛ این دولت عزم خود را برای حمایت از هنرمندان جزم کرده است و کاری هم به گرایش های سیاسی افراد نداشته و همه را می پذیرد. هر فردی که می خواهد برای کشورش و منفت و مصالح کشور اقدامی انجام دهد، او را حمایت و همراهی می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: لذا هنرمندان اعتمادی بیش از گذشته پیدا کرده اند. به طور مثال در جشنواره امسال بزرگداشتی برای مسعود کیمیایی داشتیم که به گفته خود ایشان در این سی سال بعد از انقلاب و 28 دوره جشنواره تاکنون از ایشان تجلیل نشده بود. یا این که وی هیچ گاه تمایل نداشته در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند اما الان که فضای صمیمیت وهمکاری را می بیند، فیلم خود را در جشنواره شرکت می دهد.

حسینی نگاه دولت و وزارت ارشاد را به هنر جامع عنوان کرد و افزود: یک نگاه جامع ای وجود دارد و آن هم این است که دولت حامی هنرمندان است. البته نظارت های لازم هم بروی آثار هنری در جای خود صورت می گیرد اما در حال حاضر یک همدلی و همراهی خوبی بین مسئولان و هنرمندان ایجاد شده است.


منبع:  پایگاه اطلاع رسانی دولت
یزدفردا