زمان : 19 Bahman 1389 - 01:02
شناسه : 30066
بازدید : 3455
نشست تخصصي فرماندار با نخبگان و فعالين فرهنگي تفت نشست تخصصي فرماندار با نخبگان و فعالين فرهنگي تفت

نشست تخصصي فرماندار با نخبگان و فعالين فرهنگي تفت

یزدفردا "نشست تخصصي فرماندار با نخبگان و فعالين فرهنگي تفت برگزار شد
به گزارش سيد حسين جعفري خبرنگار یزدفردا:، شب گذشته اولين نشست تخصصي فرماندار با فعالين فرهنگي شهرستان در محل دفتر وي برگزار شد.
\"سيد احمد عبودتيان\" در ابتداي اين نشست گفت: امتداد انقلاب با فعاليت هاي فعالين فرهنگي اتفاق مي افتند و به ظهور امام زمان (عج) ختم مي شود.
وي با بيان اين كه خود نيز به امور فرهنگي مشغول بوده و هست گفت: تاكنون فرصتي جدي براي ديدار با فعالين فرهنگي وجود نداشته است.
عبودتيان گفت: اكنون با توجه به شرايط از فعالين فرهنگي بايد با نام مجاهدان فرهنگي نام برد.
در ادامه اين جلسه هر يك از حاضرين به بيان ديدگاههاي خود، موانع كار فرهنگي، راهكارها و روش انجام اين گونه فعاليت ها پرداختند.
اهم مسائل مطرح شده به شرح ذيل است:
•        در بدو ورود دانشجويان غير بومي به تفت بايد با ارائه جزوه اي فرهنگ مردم به آنها شناسانده شود. از جمله در دفترچه ثبت نام.
•        در انجام امور فرهنگي نياز به انسجام است.
•        در برخي موارد برنامه ريزي لازم وجود ندارد.
•        كارها بايد تخصصي تر انجام شود.
•        فعاليت نشريات، سايت ها و وبلاگ ها بسيار كمرنگ است.
•        نياز به محتواسازي برنامه ها است.
•        به جاي شروع برخي كارهاي موازي بايد از كارهاي قبلي حمايت شود و آنها را اصلاح كرد.
•        تعدد جلسات قرآني و هيئت هاي مذهبي مشكل آفرين است در جذب افراد و مربيان.
•        نياز به تشكيل مجمع و كانون در هر رشته است.
•        بايد طرح جامع فرهنگي شهرستان تهيه شوو تا هر كاري بر مبناي آن انجام شود.
•        كارگروه فرهنگي شهرستان تشكيل شود.
•        بايد اماكن فرهنگي و مذهبي را در كنار اماكن تفريحي ايجاد كرد تا فعاليت ها جذاب تر باشد.
•        بسياري از هيئت هاي مذهبي بدون روحاني فعاليت مي كنند كه عامل انحراف آنهاست.
•        بايد به افرادي كه تخصص يا استعداد خاصي دارند بها داده و مسير رشد آنها را فراهم كرد.
•        نفمه هاي قرآني را بايد تقويت كرد و آنها را به جوانان بشناسانيم تا كمتر دنبال آهنگ هاي مبتذل بروند.
•        زنان هيچ كلوپ و جايگاهي براي انجام كار فرهنگي ندارند.
•        بايد بيشتر به كودكان و نوجوانان پرداخت چون بيش تر تأثيرپذيرند.
•        اوج تهاجم فرهنگي در مطق راهنمايي نقش مي گيرد.
•        بايد معلمين هم آموزش فرهنگي ببينند.
•        در دوره هاي ضمن خدمت معلمين كه تأثيرگذارترين قشرند هيچ گونه كلاسي براي امور تربيتي دانش اموزان وجود ندارد.
•        برنامه ها و سخنراني هاي فرهنگي در ساعات كلاسي دانش آموزان برگزار نشود.
•        دو ساعت در هفته براي برنامه هاي فرهنگي و سخنراني و... براي دانش آموزان اختصاص داده شود تا نظم بيشتري وجود داشته باشد.
•        بايد مراكز تفريحي، ورزشي و فرهنگي بيشتري ايجاد شود.
•        از موازي كاري جلوگيري شود.
•        به مردان بايد آموزش داد تا زنان و دخترانشان دچار كمبود عاطفه نشوند.
•        مبلغان آگاه به مسائل خانوادگي بايد مكرراً خانواده ها را آموزش دهند.
•        يكي از بيشترين آمارهاي طلاق براي استان يزد است.
•        از نفوذ منفي و استفاده ناصحيح از اينترنت و ماهواره جلوگيري شود.
•        پدر و مادر را بايد نسبت به تربيت فرزند آگاه كرد.
فرماندار در پايان نيز به بيان مطالبي پرداخت. وي مطالب شهيد آويني را براي تغيير ديدگاههاي محدود مفيد خواند.
وي با اشاره به اتفاقات اخير در كشورهاي اسلامي، اين انقلاب ها را برگرفته از انقلاب اسلامي خواند. خطبه عربي رهبر معظم انقلاب اسلامي در نمازجمعه گذشته موضوع ديگري بود كه فرماندار به آن پرداخت كه ايشان در آن به كشورهاي اسلامي خط دهي مي كنند.
وي گفت: 15 – 16 سال رهبري به بيان جنگ فرهنگي با الفاظ مختلف كه هر بار شديد تر مي شد پرداختند ولي كسي توجهي نمي كرد، رئيس وقت فرهنگستان هنر مدام تهاجم فرهنگي را توهم مي خواند و رئيس جمهور وقت هم به آن دامن مي زد.
وي در اين مورد جنگ تحميلي را مثال زد كه وقتي امام ديدند به ارتشي كه توان آن كاسته شده و تعدادي از آنها به شاه پايبند هستند و فرمانده آن بني صدر است و... دستور ايجاد سپاه را دادند و بعد تشكيل بسيج دادند تا كارها پيش روند، آنچنان كه جهاد سازندگي نيز شكل گرفت.
به گفته وي رهبران نباد مستقيم عمل كرده و وقتي ذهن جامعه درك موضوع را ندارد هرگز خود وارد عمل نشده و بايد فقط گرا دهند تا آن بصيرت مورد نياز در جامعه ايجاد شود.
وي نمونه بارز اين مورد را در پيامبر (ص)، امام علي (ع)، حضرت امام (ره) و حضرت آيت الله خامنه اي (دامت بركاته) خواند. فرماندار به طور مثال داستان خوارج را بازگو كرد كه امام علي (ع) هر چه روشنگري كرد باز كسي توجيه نشد و حتي مالك اشتر هم با روش خود نتوانست كاري از پيش ببرد...
وي گفت: مگر امام از اول بني صدر و بازرگان را نمي شناختند و مگر از همان اول مخالف نبودند؟ ولي جو جامعه و نخبگان چيز ديگري بود.
به گفته وي: آقا نيز در حوادث مختلف سالهاي گذشته بخصوص فتنه 88 از مردم و نخبگان جلوتر بودند و مدام به عموم خط دهي كردند، وگرنه ايشان هم از ابتداي خيلي كارها و انتخاب ها مخالف بوده اند.
وي افزود: رهبر قرار نيست جلوجلو با بينش خود مانع برخي كارها شود يا كاري را انجام دهد.
وي در ادامه نقشه هاي دقيق دشمن براي ما را يادآور شد و گفت: دشمن براي هر منطقه ما طبق فرهنگ آنجا نقشه مي كشد و ما بايد براي تفت طبق فرهنگ آن كار كنيم تا موفق باشيم.
وي با انتقاد از برخي محله بازي ها و عرق هاي روستاها و بخش ها گفت: ما در رقابت هاي خود مانده ايم، ما بايد به يكديگر كمك كنيمو وي گفت: چگونه مي خواهيم در حكومت جهاني امام زمان سهيم باشيم در حالي كه نمي توانيم يكديگر را ببينيم.
وي از نفوذ كتابهاي بي ارزش و منحرف در نمايشگاههاي كتاب فرهنگي و مذهبي گلايه كرد و خواستار توجه برگزار كنندگان شد.
وي گفت: زماني كه وزير ارشاد دولت اصلاحات نشست هاي مبتذلي را در شهرهاي مختلف برگزار مي كرد آقاي ما مرتب از سناخت شهدا دم زدند، ديدند آنچنان كه شايسته است بها داده نشد گفتند راهيان نور... و در نهايت خودشان با پاي برهنه در مناطق جنگي حضور پيدا كردند. به گفته وي هيچ كاري زلال تر از نشر معارف شهدا نيست.
وي همچنين وقف را زيرساخت و بنيه مالي كار فرهنگي دانست كه متأسفانه راه خود را گم كرده است. عبودتيان افزود: وقف مُرد، بايد آن را زنده كرد.
وي از عدم حضور كتاب در سبد نيازهاي خانوار و سنگر نبودن مساجد نيز انتقاد كرد.
فرماندار از فوايد اين جلسه را شناخت يكديگر و ايجاد دغدغه بيشتر دانست. وي در نهايت قصه از هم پاشيدگي خانواده ها متذكر شد و گفت: بايد آن را جدي گرفت.