زمان : 19 Bahman 1389 - 00:03
شناسه : 30059
بازدید : 3229
بند هاي تغذيه اي مصنوعي دربخشهاي عمده اي از شهرستان خاتم آبگيري شد بند هاي تغذيه اي مصنوعي دربخشهاي عمده اي از شهرستان خاتم آبگيري شد

بند هاي تغذيه اي مصنوعي دربخشهاي عمده اي از شهرستان خاتم آبگيري شد


خاتم "مهين رستگار سرپرست یزدفردا :ابولقاسم فلاحتي رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان خاتم با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي بارشهاي اخير بويژه دوازدهم بهمن ماه سال جاري که موجبات خوشحالي و شکرگزاري اهالي را فراهم آورد، در بسياري از آبراهه هاي مناطق اين شرستان سيلاب جاري و اغلب بند هاي تغذيه مصنوعي احداثي اين اداره بطور كامل آبگيري شده و برآوردها بيانگر استحصال حدود يك ميليون متر مكعب از سيلاب است .

وی افزود:اين امر علاوه بر كنترل و كاهش اثرات خسارتزاي سيل بر مناطق پايين دست بويژه در دهستان چاهك و حومه اثرات قابل توجه اي بر ذخاير آبي زيرزميني ميگذارد.

لازم به ذكر است در موارد محدودي در اثر شدت سيلاب، بندها دچار تخريب و خسارت گرديده و ضرورت مرمت و تكميل آنها به شدت احساس مي شود .

يادآور مي گردد در اثر بارندگي در مناطق فاقد بندهاي كنترلي، سيلاب شديد جاري و باعث خسارتهاي شديدي به اراضي کشاورزي ، مسکوني و تاسيسات گرديده که لزوم توجه به احداث بند هايي در مناطق حساس بيش از پيش ضروري به نظر ميرسد. كه اميد است با حسن توجه مسئولين به خصوص ستاد حوادث استان اعتبارات لازم تامين تا تمهيدات مورد نياز انديشيده و اجرا گردد .