زمان : 18 Bahman 1389 - 23:04
شناسه : 30054
بازدید : 3825
پاراچنار؛ سرزمين فرزند امام  خمینی (ره) پاراچنار؛ سرزمين فرزند امام خمینی (ره)

پاراچنار؛ سرزمين فرزند امام  خمینی (ره)

رضا نکوهی

یزدفردا "سرویس مقالات و یادداشت ها "رضا نکوهی:منطقه پاراچنار با چند صد هزار نفر شيعه، در شمال غرب پاکستان همانند یک خلیج در خاک افغانستان قرار گرفته است.

 از سه طرف توسط طالبان افغانستان و از سمت جنوب نيز توسط ناصبي ها و طالبان پاكستان به محاصره درآمده است يعني عملا در محاصره كامل دشمنان شيعه! نيروهاي دولتي نيز عملا به ضرر شيعيان منطقه وارد عمل ميشوند.

اين رادمردان الهي هم با طالبان می جنگند ، هم از شر ارتش پاکستان در امان نیستند. در اين محاصره ناجوانمردانه در سه سال گذشته 1300 نفر شهيد،و بيش از 1500 نفر جانباز قطع عضو شده اند 1500 زن و كودك نيز به دليل نرسيدن دارو و غذا تلف شده اند.

ناصبي ها در اين منطقه حتي به آمبولانس بيماران عقب مانده ذهني و كودكان نيز رحم نكرده و همه را تكه تكه كرده اند.


گوشه گوشه پاراچنار پر است از تصاویر امام  و آقا ، اسم آقا که می آید این مردم چنان منقلب می شوند که قابل وصف نیست.


در مراسمات مذهبی و مجالسشان برای حضرت آیت الله خامنه ای و نظام جمهوری اسلامی دعا می کنند و برای شهید مطهری و شهید بهشتی فاتحه می خوانند ، این ها در حالی است که اساسا امکان هیچ ارتباطی با ایران ندارند.


در خيابانهاي پاراچنار بيشتر از هر چيز عكس امام خمینی(ره)و
حضرت آیت الله خامنه ای هويداست، در مغازه اي نيست كه عكس امام و آقا نباشد. بر سر مزار شهدا يا پرچم جمهوري اسلامي نصب است يا پرچم قرمز رنگ امام حسين(ع). در تشييع جنازه هايشان لباس بسيجي مي پوشند و سربند يا زهرا مي بندند و عكس امام را بر سر شهيد مي گزارند و همه اينها با تلاش آيت الله عارف حسين حسيني نشات مي گيرد.
آري پاراچنار زادگاه مجاهد و يار ديرينه امام امت(ره)، شهيد عارف حسين حسيني است همو كه امام(ره) در پيام شهادتش ضمن عرض تسليت به مسلمانان پاكستان فرمودند:"اينجانب فرزندي عزيز را از دست دادم."
در قسمتهایی از این پیام که در 14 شهزیور 1367 خطاب به ملت مسلمان پاكستان و علماي اسلام صادر شده است آمده است:
" براي امثال علامه عارف حسين حسيني بشارتي بالاتر از اين نبوده است كه از محراب عبادت حق عروج خونين ارجعي الي ربك را نظاره كند، و جرعه وصل يار را از شهد شهادت بياشامد، و شاهدوصول هزاران تشنه عدالت به سرچشمه نور گردد ...

ملت شريف و مسلمان پاكستان ، كه بحق ملتي انقلابي و وفادار به ارزشهاي اسلامي بوده اند و با ما رابطه ديرينه گرم انقلابي ، عقيدتي و فرهنگي دارند، بايد تفكر اين شخصيت شهيد را زنده نگه دارند، و نگذارند شيطان زادگان جلوي رشد اسلام ناب محمدي - صلي الله عليه و آله و سلم - را بگيرند.
...شهادت جناب حجت الاسلام آقاي سيدعارف حسين حسيني ، را به روحانيون متعهد اسلام و خانواده محترم اين شهيد و ملت مسلمان پاكستان تبريك و تسليت عرض نموده ؛ و به همه برادران و خواهران مسلمان خود در آن كشور اطمينان مي دهم كه ايران اسلامي در كنار شما و به عنوان ياري امين و سنگري محكم از شرافت ، استقلال ، عزت واعتبار اسلامي تان دفاع خواهد نمود. اينجانب فرزند عزيزي را از دست داده ام..." (صحیفه امام، جلد 21، ص 119)


آری امروز نیز شهید آیت الله حسینی پاراچنار را ترک نکرده و آرامگاهش از مهمترین زیارتگاه های شیعیان پاکستان است ... و اینک پاراچنار بعد از سالها استقامت خرمشهرگونه - در سكوت مجامع بين المللي - حلقه محاصره اش تنگ تر شده است.

یزدفردا