زمان : 16 Bahman 1389 - 15:45
شناسه : 29930
بازدید : 2749
رييس جمهور در جشنواره خوارزمي: موتور حركت علمي كشورمان با سرعت روز افزون در حال شتاب گرفتن است رييس جمهور در جشنواره خوارزمي: موتور حركت علمي كشورمان با سرعت روز افزون در حال شتاب گرفتن است

رييس جمهور در جشنواره خوارزمي:

موتور حركت علمي كشورمان با سرعت روز افزون در حال شتاب گرفتن است


یزدفردا "بيست و چهارمین  جشنواره بين‌المللي خوارزمي، روز يكشنبه با معرفي طرح های برگزيده داخلي و  طرح های برگزيده از محققان خارجي و ايراني مقيم خارج از كشور  برگزار شد. 

دكتر محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز (شنبه) در بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللي خوارزمي با بيان اينكه امروز ملت ايران همگان را به همدلي، برادري، احترام و عدالت دعوت مي‌كند، گفت: موتور حركت علمي در ايران اسلامي با سرعت روز افزون در حال شتاب گرفتن است.

دكتر احمدي ن‍ژاد گفت: تنها راه تحقق جامعه بشري سرشار از عدالت، پاكي و عزت حركت در مسير علم است و علم راه پركشيدن انسان از خاك تا افلاك است و علم حلقه وصل بين انسان‌هاست.

دكتر احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه عبوديت منهاي علم فاقد ارزش است، گفت: هر دولتي كه بدنبال دلسوزي براي جامعه بشري است بايد بيشترين سرمايه‌گذاري را بر روي توسعه علم و دانش و البته اصلاح انديشه‌ها و نگاه به علم انجام دهد زيرا كار علمي يك كار ديني است.

رييس‌جمهور گفت : هر اقدامي كه با نيت‌هاي شيطاني انجام مي‌شود آثار آن در جهان مخرب خواهد بود زيرا كاري كه براي خدا نباشد آثار تخريبي خواهد داشت و حاصل اينگونه فعاليت هاي علمي در خدمت تخريب بشريت و تحقير انسانيت و در خدمت اشغال و كينه‌ورزي قرار مي گيرد.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: كسي كه براي خدا و در خدمت بشريت و براي اصلاح وضع جامعه كار علمي انجام دهد، بالاترين عبادت را انجام داده است.

رييس‌جمهور گفت: متاسفانه امروز مجموع سرمايه‌گذاري كه روي توليد تجهيزات كشتار جمعي مي‌شود چندين برابر سرمايه‌گذاري هايي است كه بر روي فعاليت هاي علمي، بهداشتي و رفاه ملت‌ها انجام مي‌شود.

دكتر احمدي‌نژاد تصريح كرد: امروز دو خط در عالم در برابر هم صف‌آرايي كرده‌اند، يك خط اكثريت قريب به اتفاق انسان‌هاي دلسوز، نوآور و انديشمندان هستند كه مي‌خواهند دنيا سرشار از صلح، محبت، عدالت و پاكي باشد و خط ديگر عده‌ قليلي هستند كه بر مراكز اصلي قدرت و ثروت و بعضاً توليد علم دنيا حاكم هستند، عده اي كه جز خودشان و منافع مادي و سلطه برعالم چيز ديگري را دنبال نمي‌كنند. اين عده كارشان به جايي‌ رسيده كه دانشمندان ساير ملت‌ها را ترور مي‌كنند و به اين جنايات سنگين خود افتخار مي‌كنند.

دكتر احمدي‌نژاد ادامه داد: سنت الهي بر اين است كه گروه اول كه ملت‌هاي آزاده، دانشمندان، عالمان و صالحان هستند بر گروه دوم غلبه كنند تا جهان در اختيار انسان‌هاي صالح و حاميان عدالت و پاكي قرار گيرد.

رييس جمهور با بيان اينكه جشنواره خوارزمي ميعادگاهي است براي دلسوزان بشري كه با فعاليت هاي علمي مشغول خدمتگزاري‌ هستند، اظهار اميدواري كرد تا جشنواره آينده پرشورتر برگزار شود و همه دانشمندان از سراسر جهان فرصت پيدا كنند در اين اجتماع بزرگ علمي شركت كنند.

در اين مراسم 22 برگزيده داخلي و 4 برگزيده خارجي لوح و تنديس خود را از دستان رييس جمهور دريافت كردند.