زمان : 16 Bahman 1389 - 09:36
شناسه : 29928
بازدید : 5465
رييس جمهور در مرقد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران رييس جمهور در مرقد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران
رييس جمهور در مرقد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران

رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه خادمان ملت ايران سرسوزني از خط امام و آرمان و حقيقت امام فاصله نخواهند گرفت ، اظهار داشت : اگر همه قدرت مداران و دنيا پرستان بخواهند سرسوزني در مسير حركت ملت ايران توقف و مانعي ايجاد كنند، با همه قدرت در برابر تمام دنيا و شخصيت پوشالي آنها خواهيم ايستاد.
دكتر محمود احمدي‌نژاد در حاشيه حضور در حرم مطهر امام راحل و تجديد بيعت با آرمانهاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در جمع خبرنگاران گفت : دولت و ملت ايران به طور پيوسته و بخصوص در ايام دهه فجر و دفاع مقدس ، تعهد، ايمان و پايمردي خود را به راه ، آرمان و مكتب امام راحل اعلام مي كند و امروز فرصتي است كه به نمايندگي از ملت ايران اعلام كنيم كه راه نوراني امام خميني (ره) تا فتح قله هاي پيشرفت و عزت و تحقق همه آرمانهاي انقلاب اسلامي ادامه خواهد يافت .
رييس‌جمهور با اشاره به اينكه امروز بر همگان آشكار شده كه انقلاب اسلامي بزرگترين حركت بعد از بعثت پيامبران الهي و در مسير كمال جامعه انساني قرار دارد اظهار داشت: هر روز كه از عمر با بركت انقلاب مي گذرد ملت ايران با نشاط تر و پرقدرت تر راه و آرمانهاي متعالي انقلاب را ادامه مي دهد .
دكتر احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: برخلاف ساير نهضت ها و حركت هايي كه به مرور زمان انرژي اوليه اش تخليه شده و آن حركت منحرف و يا با سستي مواجه مي شود ، انقلاب اسلامي هر روز با نشاط تر و بالنده تر مي شود و اقدامات همه قدرت هاي فاسد عالم نه تنها نتوانسته وقفه اي در حركت تعالي بخش انقلاب اسلامي به وجود آورد بلكه حركت انقلاب را پرشتاب تر كرده است .
رييس‌جمهور گفت : يكي از دلايل بالندگي و گسترش انقلاب اسلامي ارتباط انقلاب با بازيابي هويت و كرامت انساني است . هويت انسان حقيقتي است كه زير چرخ قدرت طلبان فاسد لگد مال شده بود و بزرگترين اقدام مستكبران تحقير و باز داشتن انسان از رسيدن به قله هاي الهي و انساني بود . انديشه مادي در وجه ماركسيستي و سرمايه داري هر دو دست اندركار له كردن حقيقت انسان و سوق دادن انسان از مسير كمال به سمت خودخواهي و دنيا طلبي بود اين در حالي است كه انقلاب اسلامي عزت و شخصيت انسان را احيا كرد و انقلاب اسلامي به انسان، آزادي و بيداري حقيقي انسان تعلق دارد.
رييس‌جمهور علت ديگر نشاط و بالندگي انقلاب اسلامي را پيگيري آرماني كه انقلاب در سطح جامعه بشري دنبال مي كند دانست و گفت : انقلاب در مسير آرمانهاي الهي ، برپايي جامعه سعادتمند و سرشار از عدالت ، عشق و توحيد قرار دارد و باورمان اين است كه انقلاب اسلامي از ناحيه خداي متعال در مسير برپايي جامعه جهاني تعبيه شده است از اين رو آرمان انقلاب آرمان همه انبياء ، مصلحان و مجاهدان عالم است .
دكتر احمدي‌نژاد افزود: هر كس در هر نقطه عالم كه به دنبال ارزشهاي الهي ، عدالت و كرامت انساني است به انقلاب اسلامي علاقمند بوده و آن را متعلق به خود مي داند .
رييس‌جمهور خاطر نشان كرد : پيوستگي انقلاب با دو حقيقت بازيابي هويت انسان و پيگيري عدالت و كرامت انساني موجب شده هر روز كه مي گذرد انقلاب زنده تر ، با نشاط تر و پرقدرت تر در مسير تعالي جامعه بشري حضور داشته باشد .
دكتر احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد : اگر زماني امام راحل و ملت ايران مظلومانه راه عزت و پيشرفت را باز كردند و در اين مسير مقاومت و ايستادگي انجام دادند اما امروز نام ايران، انقلاب و آرمانهاي امام و انقلاب اسلامي براي همه ملت ها آشناست و آثار انقلاب اسلامي در همه جهان قابل مشاهده است .
رييس‌جمهور گفت : اگر روزگاري سردمداران استكبار سرمستانه نعره مي كشيدند كه قصد دارند انقلاب اسلامي را در كانون اصلي خود خاموش كنند امروز انقلاب آنها را در سراسر جهان در موضع انفعال و ضعف قرار داده و انسان هاي كمال يافته و ملت ها در مقابل مستكبران به حركت درآمده و آنان را تحت فشار قرار داده اند .
رييس‌جمهور گفت : امام با دلبستگي به همه ارزشهاي الهي و انساني و مجاهدت كم نظير راه نوراني را در برابر ملت ايران و بشريت باز كردند و راه پرافتخار زندگي و برقراري عدالت و صلح حقيقي و شكوفايي انسان ها را در مقابل انسان قرار دادند و ياران امام مظلومانه نيز در اين مسير ايستادگي و مجاهدت كردند و به فضل الهي پيروزي نهايي از آن راه امام و ياران امام است .