زمان : 15 Bahman 1389 - 01:52
شناسه : 29890
بازدید : 3711
فرماندار تفت در دبیرستان دخترانه زینب کبری (س): الگوی دختران مسلمان فاطمه (س) است. فرماندار تفت در دبیرستان دخترانه زینب کبری (س): الگوی دختران مسلمان فاطمه (س) است.

فرماندار تفت در دبیرستان دخترانه زینب کبری (س): الگوی دختران مسلمان فاطمه (س) است.


به گزارش سيد حسين جعفري از  تفت، صبح این روز نشست عصمت فاطمی و بانوی ایرانی با حضور فرماندار تفت و جمعی از مسئولین در دبیرستان دخترانه زینب کبری (س) تفت برگزار شد.

\"سید احمد عبودتیان\" در این برنامه خود و دانش آموزان را فرزندان حضرت فاطمه (س) خواند و گفت: امروز در جهان به خاطر حجاب و عفاف بلوایی است.

وی تأکید کرد: ما برای خود تعاریف والگوهایی داریم و بقیه تعاریف دیگر. وی به طور مثال جایگاه والدین را در آموزه های دینی ما خیلی با ارزش خواند که رواست در هر بار دیدنشان دستشان را ببوسیم اما در فرهنگ های دیگر چنین احترامی به والدین قائل نیستند. به گفته وی نمونه دیگر این مسئله مادر و پدر را به سرای سالمندان بردن است.

وی افزود: اگر خداست که ما را آفریده پس ما هم باید طبق نظر او زندگی کنیم و نمی توانیم هر چه خواستیم باشیم. وی با مثال زدن یک درخت گفت: اگر ما درختی بکاریم نمی توانیم آن را به حال خود رها کنیم تا بزرگ شود که یا خشک می شود و یا بسیار ناهنجار رشد می کند، درخت نیاز به مراقبت، آب، خاک، هوا، هرس و غیره دارد و انسان نیز چنین است.

عبودتیان گفت: در فرهنگ ما مرد را با نام علی (ع) می شناسند و زن را با نام فاطمه (س). به گفته وی: زن نمی تواند کار مرد را و مرد نمی تواند کار زن را انجام دهد. وی چادر را حجاب برتر خواند.

 

در حاشیه:

ابتدا قرار بود برنامه سخنران داشته باشد که به خاطر بارندگی میسر نشد و فرماندار سخنرانی کرد.

در ابتدا دانش آموزان با پخش آهنگ، سرودهای انقلابی می خواندند که بسیار هماهنگ بودند، لاله ها قامت سرخ عشقند، سرنوشت تو با خون نوشتند...

این برنامه با اجتماع دانش آموزان دبیرستان های دخترانه دیگر نیز همراه بود.

قبل از فرماندار مدیر آموزش و پرورش شهرستان با عرض تسلیت رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، 12 بهمن را نیز گرامی داشت. وی به بیان خاطرات خود در زمان انقلاب و در تفت پرداخت.

جمعیت در نمازخانه این مدرسه خیلی زیاد بود و ظرفیت آن تکمیل شده بود.

همه دانش آموزان با چادر مشکی در برنامه شرکت داشتند.

فرماندار هر از گاهی با بیان نکاتی دانش آموزان را به خنده وا می داشت.

وقتی فرماندار خواست سخنان خود را شروع کند با اشاره به عدم حضور سخنران برنامه گفت: غصه نخورید خودم برایتان صحبت می کنم.

در هنگام اتمام سخنان فرماندار دانش آموزان خواستار ادامه آن بودند تا کلاس هایشان تعطیل شود.