زمان : 13 Bahman 1389 - 19:44
شناسه : 29846
بازدید : 4605
دو بسته مطالعاتي مركز اسناد انقلاب اسلامي براي جوانان دو بسته مطالعاتي مركز اسناد انقلاب اسلامي براي جوانان

ستاره صبح انقلاب، سند بردگي، با خورشيد تا سپيده، دهه سرنوشت‌ساز و...

دو بسته مطالعاتي مركز اسناد انقلاب اسلامي براي جوانان


یزدفردا : مركز اسناد انقلاب در پاسداشت سي و دومين سالكرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، دو بسته پيشنهادي سير مطالعاتي خود را براي آشنايي بيش‌تر نوجوانان و پژوهشگران معرفي كرده است.


به گزارش، مركز اسناد انقلاب در پاسداشت سي و دومين سالكرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، دو بسته پيشنهادي سير مطالعاتي خود را براي آشنايي بيش‌تر نوجوانان و پژوهشگران معرفي كرده است.

اين بسته‌ها شامل كتاب‌هايي سودمند در زمينه تاريخ انقلاب اسلامي، وقايع و شخصيت‌هاي مهم انقلابي است. هدف از معرفي اين آثار آشنايي هر چه بيش‌تر نسل جوان و فرهيختگان و پژوهشگران با ريشه‌هاي انقلاب اسلامي، تكاپوي نيروهاي مذهبي و جريان شكل‌گيري پيروزي انقلاب اسلامي است.


در همين راستا كتاب‌هاي زير ويژه گروه سني نوجوان:

* «ستاره صبح انقلاب»: اين كتاب با بياني ساده و شيوا به بررسي زندگاني و شهادت حاج آقا مصطفي خميني و تأثير آن در روند انقلاب مي‌پردازد.

* «سند بردگي»: اين كتاب به بيان نحوه تصويب و پيامدهاي لايحه ننگين كاپيتولاسيون و واكنش امام در قبال آن مي‌پردازد.

* «آن سوي آفتاب»: اين اثر زندگي‌نامه مختصري از امام (ره) است كه با بياني ساده و محتوايي مستند عرضه شده است.

* «دكتر علي شريعتي»: اين كتاب به زندگاني و افكار انديشمند مسلمان دكتر علي شريعتي پرداخته و با نگاهي نقادانه ابعاد مختلف حيات سياسي و فكري او را كاويده است.

* «با خورشيد تا سپيده»: اين اثر مجموعه داستانك‌هايي از برهه‌هاي مختلف زندگاني امام خميني (ره) است.

* «دربار به روايت دربار (فساد سياسي)»: اين كتاب به مفاسد سياسي خاندان پهلوي و وابستگان آنان در دوران حكومت محمدرضا شاه به ايران پرداخته است.


و كتاب‌هاي:


* «تأملاتي در انديشه سياسي امام خميني»: اين اثر با بررسي و مطالعه عميق در صحيفه نور و ساير منابع به صورت مجمل به انديشه سياسي امام خميني مي‌پردازد.

* «از اعتصاب كاركنان صنعت نفت تا پيروزي انقلاب اسلامي»: اين كتاب به نقش اعتصابات بنيان‌برافكن كاركنان صنعت نفت در پيروزي انقلاب اسلامي مي‌پردازد و ميزان تأثير كلام امام (ره) را در ادامه اين اعتصابات مشخص مي‌كند.

* «دولت بختيار و تحولات انقلاب اسلامي»: اين اثر به سرنوشت دولت بختيار در مقابل سيل بنيان‌كن انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني پرداخته است.

* «دهه سرنوشت‌ساز»: اين كتاب به بررسي وقايع مهم روزهاي 12 بهمن تا 22 بهمن و پيروزي انقلاب مي‌پردازد.

* «مبارزات امام خميني از هجرت به فرانسه تا بازگشت به ايران به روايت اسناد»: اين اثر مبارزات امام خميني را در اين برهه در آيئنه اسناد به تصوير مي‌كشد.

* «مفاسد خاندان پهلوي»: اين اثر با محتوايي مستند و مستدل به بررسي ميزان فساد و تباهي در خاندان پهلوي پرداخته است.

ويژه پژوهشگران به عنوان سير مطالعاتي پيشنهادي اين مركز معرفي مي‌شود.