زمان : 13 Bahman 1389 - 15:57
شناسه : 29827
بازدید : 2032
فرماندار يزد در انجمن كتابخانه هاي عمومي:  بايد شرایطي ايجاد گردد كه مردم بتوانند به راحتي به امكانات كتابخانه ها دسترسي داشته باشند. فرماندار يزد در انجمن كتابخانه هاي عمومي: بايد شرایطي ايجاد گردد كه مردم بتوانند به راحتي به امكانات كتابخانه ها دسترسي داشته باشند.

فرماندار يزد در انجمن كتابخانه هاي عمومي:

بايد شرایطي ايجاد گردد كه مردم بتوانند به راحتي به امكانات كتابخانه ها دسترسي داشته باشند.

سيفي فرماندار و رييس انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان يزد در جلسه اي كه با حضور مديركل امور كتابخانه ها و و ساير اعضا درمحل دفتر فرماندار برگزار شد اظهار داشت: اسلام، دین اندیشه و معرفت، و دین دانش، کتاب و معنویت است و می توان گفت آیین آسمانی ما، پرچمدار کتاب و کتاب خوانی در زمین است و این حقیقت، با اندک کاوشی در لابه لای ورق زرین تاریخ اسلام به خوبی نمایان خواهد شد. تأثیر کتاب در صدور اندیشه و فکر، انکارناپذیر است. درواقع، تنها راه انتقال علوم گذشتگان به این عصر، کتاب بوده که در روایات نیز بر آن تأکید شده است.

سيفي ادامه داد: علاقه به کتاب و کتاب خوانی، باید از کودکی به وجود آید. يكي از راه های علاقه مند کردن کودکان به کتاب و کتاب خوانی، این است که بزرگ ترها هم چنان که خود مطالعه می کنند، آثار کودکانه مناسبی را انتخاب و در فرصت های مطلوب، برای کودکانشان بخوانند. این کار باعث می شود کودک، دوستدار کتاب و علاقه مند به کتاب خوانی پرورش یابد و این عشق و علاقه، به تدریج در وجودش نهادینه شود. باید مطالعه را به کودکان و نوجوانان آموخت و آنها را به این مسئله عادت داد كه البته اين از وظايف مسئولين مربوطه نيز هست.

وي همچنين گفت: تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد. از این جهت، کتاب و کتاب خوانی، از مقوله های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در تمام سطوح جامعه ضروری به نظر می رسد و شرايط مناسب و همه گير بايد بصورتي توسط مسئولين امر ايجاد گردد كه تمام سنين و اقشار بتوانند به راحتي به امكانات كتاب و كتابخانه هاي شهرستان دسترسي داشته باشند.

سيفي با اشاره به پروژه هاي فرهنگي مربوط به انتشار فرهنگ كتابخواني از مصوبات سفر سوم رياست جمهوري، از اجراي قابل قبول طرحهاي پيشين تقدير و تشكر كرد و از مسئولين خواست اجراي مصوبات دور سوم نيز بخوبي صورت پذيرد.

فرماندار برنامه هاي دهه فجر مربوط به امور كتابخانه ها را تشريح نمود و ابراز اميدواري كرد كه امسال برنامه ها متنوع تر از هر سال و با كيفيت قابل قبولتري توسط ارگانهاي مختلف ارائه خواهد شد.

در پايان مديركل كل امور كتابخانه هاي يزد گزارشي از طرحهاي اجرا شده و طرحهاي در نظر گرفته شده داد و اعلام داشت در ايام الله دهه فجر  4 كتابخانه محمدكاظم دهقان، شهداي نعيم آباد، گنبد سبز و شهداي حسن آباد افتتاح خواهد شد.