زمان : 30 Dey 1389 - 10:31
شناسه : 29521
بازدید : 5507
تاکید وزیر ارشادبه نقش مهم زبان فارسی درمعرفی واقعی ایران  (سفر سوم رییس جمهور به یزد (49))  تاکید وزیر ارشادبه نقش مهم زبان فارسی درمعرفی واقعی ایران (سفر سوم رییس جمهور به یزد (49))
تاکید وزیر ارشادبه نقش مهم زبان فارسی درمعرفی واقعی ایران (سفر سوم رییس جمهور به یزد (49)) 

حسینی گفت: مسوولیت امر مهم ترویج هرچه بیشتر زبان فارسی در سراسر دنیا، ماموریتی است که مرکزگسترش زبان و ادبیات فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عهدارآن بوده و این ماموریت خطیر بصورت مستمردر حال انجام است.

وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه دراغلب دانشگاه های بزرگ جهان رشته زبان و ادب فارسی دایر است افزود: توسعه و ترویج زبان فارسی نقش بسیارمهمی در معرفی واقعی ایران اسلامی خواهد داشت.

'سیدمحمدحسینی' افزود: از گذشته تاکنون ایرانیان در هرکجای دنیا که حضور داشته اند یکی از کارهای مفید وموثری که به کمک آنان انجام گرفته توسعه و ترویج زبان فارسی بوده است.

وی از زبان فارسی به عنوان زبانی شیرینی ، شیوایی وزیبای نام برد و خاطرنشان کرد: مسوولیت امر مهم ترویج هرچه بیشتر زبان فارسی در سراسر دنیا، ماموریتی است که مرکزگسترش زبان و ادبیات فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عهدارآن بوده و این ماموریت خطیر بصورت مستمردر حال انجام است.

حسینی یادآور شد: انجام این ماموریت مهم علاوه براینکه منجربه ترویج زبان وادبیات فارسی می شود بطور طبیعی باعث خواهد شد محصولات و آثار فرهنگی ایران اسلامی به ویژه کتاب در سراسر دنیا قابل استفاده و علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود درمورد برگزاری هفتمین مجمع بین المللی استادان و دانشجویان زبان فارسی که ازروز گذشته در دانشگاه تهران آغاز شده ،خاطر نشان کرد: در این مجمع بالغ بر 250 نفر از استادان و دانشجویان زبان فارسی از 50 کشور جهان حضور دارند.

وی با بیان اینکه مجمع بین المللی استادان زبان فارسی هر دوسال یک بار برگزار می شود ،یادآور شد:تاکنون شش مجمع برگزار شده که پنج مجمع آن به میزبانی ایران و یک مجمع نیز با میزبانی تاجیکستان برگزار و هفتمین مجمع نیز به میزبانی کشورمان در حال برگزاری است .

وزیر ارشاد هدف از برگزاری این مجمع را آشنایی، داد و ستد فرهنگی و تبادل اطلاعات و تجربه بین استادان زبان و ادبیات فارسی داخل و خارج کشور برشمرد.

حسینی در ادامه گفت:زبان شناسان، زبان فارسی را دومین زبان از نظر آسان آموزی شناخته اند از سوی دیگر موقعیت تمدن اسلامی و فرهنگ ایران اسلامی و انقلابی، جاذبه آموختن زبان فارسی را دو چندان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: زبان فارسی در جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و تاجیکستان جمعا حدود یکصد میلیون سخنور دارد.

هفتمین مجمع بین المللی استادان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی عصر امروز (چهارشنبه) به کار خود خاتمه خواهد داد.