زمان : 26 Dey 1389 - 23:45
شناسه : 29428
بازدید : 2900
نيکزاد:با پيمانکاران کم کار برخورد مي شود نيکزاد:با پيمانکاران کم کار برخورد مي شود
نيکزاد:
پیمانکاران کم‌کار در لیست سیاه قرار می‌گیرند

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: همه مسائل مربوط به مسکن مهر در کشور حل شده است، امیدواریم در شهریورماه سال آینده شاهد افتتاح یک میلیون واحد مسکونی مهر در کشور باشیم.

وزیر مسکن و شهرسازی از برخورد با پیمانکاران و انبوه ‌سازان کم‌کار خبر داد و گفت: کسانی که کار مردم را بر زمین بگذارند و در موعد مقرر انجام ندهند، وارد لیست سیاه خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل ازایسنا ، علی نیکزاد در جریان سفر به استان زنجان و بازدید از پروژه‌های مسکن مهر این استان، در جمع خبرنگاران با بیان این‌که خوشبختانه تا به امروز هیچ ‌کم‌کاری از سوی پیمانکاران و انبوه‌سازان حوزه مسکن مهر مشاهده نشده است، ابراز کرد: در صورت مشاهده کم‌کاری، ضمن برخورد با این افراد، از این پس به آن‌ها وظیفه‌ای در این زمینه محول نخواهد شد.

وی در رابطه با استفاده از پیمانکاران و انبوه‌سازان خارجی، تصریح کرد: حضور این افراد به‌عنوان پیمانکار و یا انبوه‌ساز پذیرفته نشد، اما کسانی که علاقمند به سرمایه‌گذاری در مسکن مهر هستند، می‌توانند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند و وزارت مسکن و شهرسازی نیز خرید واحدهای مسکونی ساخته شده توسط این بخش را تضمین می‌کند.

نیکزاد با اشاره به این‌که هم اکنون یک میلیون و800 هزار واحد مسکونی مهر در کشور در دست ساخت است، اظهار کرد: از این تعداد بالغ بر یک میلیون و100 هزار واحد در شهرها و600 هزار واحد نیز در روستاها در دست احداث است. همچنین100 هزار واحد مسکونی نیز در بافت فرسوده در حال ساخت است.

وی از بهره‌برداری130 هزار واحد مسکونی مهر تا اواخر پاییز امسال در کشور خبر داد و گفت: تا پایان امسال نیز 300 هزار واحد دیگر در 31 استان کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر مسکن و شهرسازی با تأکید بر این‌که همه مسائل مربوط به مسکن مهر در کشور حل شده است، گفت: امیدواریم در شهریورماه سال آینده شاهد افتتاح یک میلیون واحد مسکونی مهر در کشور باشیم.

نیکزاد از افزایش 57 درصدی صدور پروانه ساختمانی در کشور طی 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در این مدت حدود 397 هزار واحد مسکونی از شهرداری پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند که این رقم در سال گذشته 245 هزار واحد بود.

وی در رابطه با وضعیت مسکن مهر در استان زنجان نیز یادآور شد: خوشبختانه طبق آخرین ارزیابی‌های به‌عمل آمده، استان زنجان در بحث مسکن مهر رتبه اول کشوری را در اختیار دارد.

نیکزاد با تأکید بر این‌که در این استان20 هزار نفر متقاضی واجد شرایط مسکن مهر اقدام به ثبت ‌نام کرده‌اند، افزود: در روستاهای استان 13 هزار و 500 واحد مسکونی مهر در دست ساخت است.

وزیر مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: تا اوایل بهمن‌ ماه امسال نسبت به ساماندهی متقاضیان جدید مسکن مهر در استان زنجان برنامه‌ریزی خواهد شد، تا سال آینده شاهد برگزاری جشن خانه‌دار شدن همه مردم استان باشیم.