زمان : 26 Dey 1389 - 18:34
شناسه : 29408
بازدید : 2173
برگزاری همایش بزرگ بانوی ایرانی ، عفت فاطمی در ابرکوه برگزاری همایش بزرگ بانوی ایرانی ، عفت فاطمی در ابرکوه
برگزاری همایش بزرگ بانوی ایرانی ، عفت فاطمی در ابرکوه

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:، فائزه عظیم زاده اردبیلیدر همایش بزرگ بانوی ایرانی عصمت فاطمی  که با همت اداره اموزش و پرورش این شهرستان برگزار شده بود ودر جمع فرهنگیان این شهرستان در محل مسجد مصلی ،حجاب را مسئله ای کاملأ عمومی و ملی دانست که که هم مردان و هم زنان را در برمی گیرد.

استاد و معاون پزوهشی دانشگاه امام صادق(ع) عفاف را صیانت نفسی دانست که ایمنی را به انسان عطا کرده و صفتی اخلاقی است که می بایست در خود تولید شود. وی با بیان این مطلب افزود: این صفت می بایست با عنایت خاصه ، تربیت خانوادگی و کمک مربیان شکوفا گردد تا قدرت افراد را درآسیب ها بالا ببرد.

وی خاطر نشان ساخت که عفت تقوائی باطنی برای رفتار و اعمال انسان هاست و جنسیت پذیر نیست. عظیم زاده با ذکر گوشه های از سوره 35 احزاب، ده صفت  و ده معیار والای انسانی را برشمرد که دارنده آن ها شایستگی عنوان خلیفه الهی را دارد. این استاد دانشگاه، با بیان این مطلب که برای طراحی فرهنگ و حجاب می بایست این ده اصل را رعایت کنیم،  این ده صفت را صفاتی ذکر نمود که جنسیت پذیر نیستند.

جاوید خطیبی نیز با ذکر این مسئله که چنانچه آموزش و پرورش از طرف تمامی دستگاه ها مورد توجه قرار گیرد می تواند کارهای بزرگی را به سرانجام برساند، خواستار توجه بیشتر همگی به اموزش و پرورش گردید. رئیس اموزش و پرورش ابرکوه با ذکر این مسئله که حتی تنها حضور افراد بزرگ نیز آموزش و پرورش را بزرگ خواهد نمود ، حضور آنان را امید بخش و اثر گذار در ایجاد انگیزه مضاعف ذکر نمود.

خطیبی نیروی انسانی موجود در آموزش و پرورش ابرکوه را نیروئی سرآمد ذکر کرد که با تکیه بر این نیروهای ممتاز میتوان بر مشکلات فائق آمد. وی همچنین از امام جمعه ابرکوه به جهت دیدگاه های فرهنگی و ارائه راهنمائی به آموزش و پرورش شهرستان تقدیر نمود و حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی را از جمله ائمه جمعه ای در استان خواند که با دیدگاه های خاص فرهنگی تاکنون یاری رسان این مجموعه بوده اند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی نیز تشکیل این جلسات را دارای آثار سودمندی دانست که کاربردهای مختلفی در حوزه های مختلف علمی و عملی دارد. امام جمعه ابرکوه خاطر نشان ساخت که بانوی ایرانی می بایست نمادی از عصمت فاطمی باشد که جلوه ای از آرمان های آسمانی صدیقه کبری به شمار می آید