زمان : 25 Dey 1389 - 23:55
شناسه : 29370
بازدید : 3107
راه اندازی همزمان کمیته سامان ازدواج و شبکه فعالین ازدواج در میبد راه اندازی همزمان کمیته سامان ازدواج و شبکه فعالین ازدواج در میبد
راه اندازی همزمان کمیته سامان ازدواج و شبکه فعالین ازدواج در میبد

یزدفردا "نمایندگی میبد :با حضور مسئولان شهرستان میبد کمیته سامان ازدواج و شبکه فعالان ازدواج در میبد راه اندازی شد.این جلسه که باحضور امام جمعه ، فرماندار،مشاور جوان فرماندار برخی روسای ادارات شهرستان و طباطبایی نماینده شبکه فعالان ازدواج استان در محل بیت امام جمعه این شهرستان تشکیل شد.در این جلسه امام جمعه شهرستان میبد ضمن اشاره به اهمیت خانواده و امر ازدواج جوانان اظهار داشت :قطعا تشکیل کمیته سامان ازدواج و شبکه فعالین ازدواج در صورت برنامه ریزی دقیق می تواند در فرهنگ سازی بین جوانان و خانواده تاثیرگذار باشد.

رئیس دانشگاه مصطفی العالمیه افزود:علاوه بر اعضای که در جلسه حضور دارند باید دادستان ، نماینده نیروی انتظامی و بخش های بخش فرهنگی خصوصی تاثیرگذار نیز حضور داشته باشند تا شاهد تغییرات محسوس در سطح شهرستان باشیم.

آیت ا... اعرافی به فرهنگ سازی در خصوص ازدواج و تشکیل خانواده اشاره کرد و گفت: باید بگونه ای عمل شود که ضد ارزشی بودن طلاق ، تربیت صحیح فرزندان و ازدواج آسان و پایدار نهادینه شود.

سپس فرماندار میبد از تلاشهای امید عندلیب مشاور جوان خود که پیگیر تشکیل کمیته سامان ازدواج و تشکیل شبکه فعالین ازدواج در شهرستان میبد بوده تشکر نمود و اظهار داشت : متاسفانه دشمن جوانان و بنیان خانواده را نشانه گرفته است و در صورتیکه بنیان خانواده متزلزل شود پیامدهای منفی زیادی را در جامعه شاهد خواهیم بود.

محمد رضا رجایی گفت : دستگاههای مختلف فرهنگی باید در راستای نهادینه کردن ارزشهای دینی ، اسلامی و ملی میان نسل نوجوان و جوان با تدوین راهبردهای جدی فعالانه اقدام کنند.

مسئول کمیته ساماندهی امور جوانان شهرستان میبد از عملکرد نسبتا منفعلانه در مقابل هجمه سنگین دشمنان انتقاد کرد و افزود :انتظار نظام و دولت برنامه ریزی جامع برای مقابله با هجمه سنگین دشمنان است که بنیان خانواده و جوانان را نشانه گرفته است.

وی با اشاره به نقش موثر برگزاری دوره های آموزشی پیش از ازدواج و آشنایی زوجین با مهارتهای زندگی اظهار داشت : یکی از راههای حفظ بنیان خانواده  تشویق و ترغیب جوانان به امر ازدواج است و این ازدواج باید بر مبنای شناخت صحیح و ارزشهای اسلامی باشد که تنها در این صورت است که شاهد کمترین نگرانیها در میان جوانان و نوجوانان خواهیم بود.

فرماندار میبد افزود: از تمام دستگاهها انتظار داریم در راستای رفع موانع پیش رو برای ازدواج جوانان از همه ظرفیتهای خود استفاده نمایند و فرهنگ ازدواج آسان و پایدار را نهادینه کنند.

در ادامه طباطبایی به تاریخچه ای از فعالیت شبکه فعالین ازدواج  در کشور و یزد اشاره کرد و گفت : شبکه فعالین ازدواج در 7 محور فعالیت خود را متمرکز نموده که شامل مشاوره،کلاسهای آموزشی قبل و بعد از ازدواج ، تسهیلات اصناف برای زوجهای جوان ، تورهای سیاحتی و زیارتی ماه عسل ، محصولات فرهنگی ، وام های قرض الحسنه و بیمه عمر می باشد.

در این جلسه آیت ا... اعرافی پیشنهادهایی را به منظور هر چه بیشتر فعال کردن کمیته ساماندهی ایراد نمودند که عبارت است از ایجاد دبیر خانه ای برای کمیته سامان ازدواج ، تهیه آیین نامه ای برای کمیته سامان توسط مشاور جوان ، ایجاد یک بانک اطلاعاتی شامل خیرین ، آمار و ارقام ازدواج ، جوانان مجرد و جوانان آماده ازدواج توسط بهزیستی و ایجاد یک طرح و بیان مسئولیتهای هر ارگان عضو کمیته بصورت تفکیک شده و دقیق.

شایان ذکر است در این جلسه آقای جلال فلاح به عنوان مسئول شبکه فعالین ازدواج شهرستان میبد معرفی و فعالیت خود را آغاز کرد.