زمان : 25 Dey 1389 - 22:47
شناسه : 29368
بازدید : 3842
استانداریزد در جلسه ستاد خشکسالی استان خبرداد:موافقت وزیر نیرو با درخواست تخصیص 10 متر مکعب در ثانیه آب از زاگرس مرکزی و همچنین 10 متر مکعب نیز از خلیج فارس استانداریزد در جلسه ستاد خشکسالی استان خبرداد:موافقت وزیر نیرو با درخواست تخصیص 10 متر مکعب در ثانیه آب از زاگرس مرکزی و همچنین 10 متر مکعب نیز از خلیج فارس
استانداریزد در جلسه ستاد خشکسالی استان خبرداد:
موافقت وزیر نیرو با
درخواست تخصیص 10 متر مکعب در ثانیه آب از زاگرس مرکزی و همچنین 10 متر مکعب نیز از خلیج فارس


یزدفردا "جلسه ستاد خشکسالی استان یزد به ریاست استاندار یزد و با حضور نمایندگان حوزه های انتخابیه تفت و میبد، اردکان، طبس و یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی و اعضاء ستاد در محل سالن حمیدیا استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، استاندار یزد روز شنبه در این جلسه به تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص تامین آب استان پرداخت و اظهار داشت: افزایش بودجه نگهداری خط اول انتقال آب به یزد از بدهی آبفای شهری و بودجه عمرانی شهرستانهای بهره بردار تامین شود و همچنین در مصوبات پیشنهادی برای سفر سوم هیات دولت به استان یزد لحاظ شده است که امیدواریم مصوب شود.

"محمد رضا فلاح زاده" همچنین از امکان سنجی برای انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد خبر داد و افزود: بر اساس مطالعات برآوردی مشاور، درخواست تخصیص 10 متر مکعب در ثانیه آب از زاگرس مرکزی و همچنین 10 متر مکعب نیز از خلیج فارس صورت پذیرفت که مورد موافقت وزارت نیرو قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تاکنون جلساتی با اصحاب صنایع و تشکلهای صنعتی و مدیران آب استان و شرکت مکران داشته ایم و آنها خواهان انعقاد قرار داد توسط اصحاب صنایع و یکی از صنایع بزرگ استان یزد هستند.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برخی از ابعاد خشکسالی استان یزد، تدوین سند جامع خشکسالی استان را امری ضروری دانست و ادامه داد: ماموریت تدوین این سند به شرکت آب منطقه ای استان یزد سپرده شده است.
فلاح زاده همچنین بر لزوم ارائه برش شهرستانی بودجه خشکسالی ویژه جهاد کشاورزی و طرح برای تصویب در شورای توسعه و برنامه ریزی استان یزد،تاکید کرد.
عالی ترین مقام اجرائی استان، خواستار همکاری نمایندگان مجلس در افزایش بودجه عمرانی استان شد.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: اقدامات مرتبط با کاهش اثرات خشکسالی در دو سطح فوریتی و بلند مدت،نیازمند عزم جدی مسئولان کشور است.
حجت الاسلام و المسلمین" سید جلال یحیی زاده" خواستار ایجاد مرکز علمی مطالعات خشکسالی در استان یزد شد.
نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی،نیز کاهش اثرات خشکسالی را نیازمند تدابیری بلند مدت دانست.
"عابدی" احداث سدهایی برای استفاده از آب رودخانه های فصلی طبس را خواستار شد.
نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی نیز اهمیت درک افکار عمومی به صورت حسی از مشکل خشکسالی استان از طریق اطلاع رسانی توسط رسانه ها را یادآور شد.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: عوارض خشکسالیهای ده ساله استان از بحرانی بودن وضعیت خشکسالی این استان حکایت دارد.
" تابش" ایجاد ردیف اعتباری خاص برای نگهداری خط اول انتقال آب به یزد را خواستار شد.
وی بر ضرورت اجرای انتقال آب از خلیج فارس به یزد تاکید کرد.
براساس این گزارش، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در ابتدای این جلسه گزارش سیمای خشکسالی استان را ارائه کرد.
"غلامرضا برزگری" گفت: خشکسالی مقوله ای است که کم کم به بی آبی و از دست دادن سفره های آب زیر زمینی منجر می شود.
وی برآورد خسارات ناشی از خشکسالی از مهر ماه 89 تا کنون را 237 میلیارد تومان اعلام کرد.
در این جلسه پیرامون مسائل مطرح شده بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.