زمان : 25 Dey 1389 - 21:50
شناسه : 29355
بازدید : 3162
در ششمین سفر خبرنگاران استان یزد صورت پذیرفت؛ بازدید اصحاب رسانه و جراید از پروژه های مهم شهرستان مهریز(بخش اول) در ششمین سفر خبرنگاران استان یزد صورت پذیرفت؛ بازدید اصحاب رسانه و جراید از پروژه های مهم شهرستان مهریز(بخش اول)
در ششمین سفر خبرنگاران استان یزد صورت پذیرفت؛
بازدید اصحاب رسانه و جراید از پروژه های مهم شهرستان مهریز(بخش اول)

خبرنگاران جرايد و رسانه هاي محلي و كشوري استان يزد در ششمین سفر شهرستاني خود با حضور در شهرستان مهریز ضمن شركت در نشست مطبوعاتي فرماندار، از پروژه هاي مهم اين شهرستان بازديد كرده و از نزدیک در جريان روند اجرا و ميزان پيشرفت آنان قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، خبرنگاران استان در بدو ورود به شهر مهریز با حضور در گلزار شهداي والامقام اين شهر، به مقام شامخ شهيدان انقلاب اسلامي اداي احترام كردند.

بازديد از دفتر نشریه دوهفته نامه آیینه مهر و تقدیر از مدیر مسئول این نشریه از ديگر برنامه هاي اين سفر بود.

در ادامه این سفر فرماندار مهریز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه و جراید که با حضور خبرنگاران استان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت امام موسی کاظم(ع)، با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و راه های ارتباط بین مردم و مسئولین گفت: رابطه بین مردم و خدمتگزاران نظام در دستگاه های اجرایی به وسیله اصحاب رسانه و خبرنگاران برقرار است.

وی بر آگاه بودن مسئولین از نظرات، پیشنهادات و در خواست های مردم تاکید کرد و آنان را مکلف به پاسخگویی در برابر خواسته های مردم دانست.

مهدی کیانی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهیه اسناد بالادستی و کلی استان و تاکید استاندار یزد بر تهیه اسناد توسعه همه جانبه شهرستان های استان یزد تصریح کرد: سند پیشرفت همه جانبه شهرستان مهریز در دست تهیه است که تکمیل آن وضعیت فعلی مهریز را در موقعیت های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... مشخص کرده و نقشه راهی برای مسئولین شهرستان خواهد بود.

فرماندار مهریز در ادامه با تشریح زمینه ها و پتانسیل های توسعه این شهرستان خاطرنشان ساخت: موقعیت استراتژیک شهرستان مهریز از لحاظ قرار گرفتن در مسیر ترانزیت بین المللی کریدور شمال-جنوب و همچنین چهار راه ارتباط زمینی کشور و نیز وجود ذخایر معدنی، صنایع و عوامل تولید ارزان قیمت، از جمله ویژگی ها و پتانسیل های خاص منطقه در جهت توسعه صنعتی است.

وی از برخورداری موقعیت مکانی ممتاز به لحاظ همجواری با مرکز استان، وجود اقلیم متنوع و آب و خاک مستعد جهت توسعه فعالیت های کشاورزی، دسترسی به منابع انسانی کارآمد و نیروی جوان و فعال در منطقه، مسطح بودن اراضی و برخورداری از شرایط لازم برای توسعه یافتگی بخش صنعت، امکان توسعه فعالیت های نوین کشاورزی با توجه به منابع آب کافی، وجود منابع سرشار و معادن بزرگی نظیر سرب و روی و سیمان، وجود آثار تاریخی و فرهنگی و جاذبه های طبیعی منحصر به فرد، تامین و تقویت زیرساخت های موجود جهت استفاده بهینه از آب و خاک و ساماندهی فعالیت های گردشگری با تاکید بر آثار تاریخی و فرهنگی و جاذبه های گردشگری به عنوان قابلیت های توسعه عمران شهرستان مهریز یاد کرد.

کیانی مقدم در خصوص نرخ بیکاری در شهرستان مهریز گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان 4/4 درصد می باشد که با توجه به قابلیت های توسعه مهریز و فعالیت های اقتصادی در آینده ای نزدیک شاهد رفع مشکل بیکاری دراین شهرستان خواهیم بود.

وی در خصوص اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و پیامدهای آن در شهرستان مهریز تصریح کرد: اجرای این قانون یک انقلاب اقتصادی برای کشور بوده که همکاری و مشارکت مردم شریف مهریز نقشه ها و معادلات دشمنان جمهوری اسلامی ایران را بر هم زد که امیدواریم با گذشت زمان آثار و برکات مثبت اجرای این قانون نمایان و شاهد دگرگونی اقتصادی و بهبود زندگی مردم باشیم.