زمان : 25 Dey 1389 - 21:44
شناسه : 29353
بازدید : 2507
استاندار یزد بر ضرورت اجرای تفاهم نامه های  ITC و اتاق بازرگانی یزد تاکید کرد استاندار یزد بر ضرورت اجرای تفاهم نامه های ITC و اتاق بازرگانی یزد تاکید کرد
استاندار یزد بر ضرورت اجرای تفاهم نامه های  ITC و اتاق بازرگانی یزد تاکید کرد

یزدفردا "سرویس خبر :روابط عمومی:استاندار یزد بر ضرورت اجرای تفاهم نامه مرتبط با ITC و توافقنامه مابین اتاقهای بازرگانی یزد و کاستلیون اسپانیا تاکید کرد.

"محمد رضا فلاح زاده" جمعه شب در دیدار با هیات اسپانیایی متشکل از تجار و فعالان صنعت کاشی و سرامیک ، با اشاره به سفر خود به کشور اسپانیا، از امضاء توافقنامه هایی بین اتاق بازرگانی یزد و کاستلیون و همچنین مرکز ITC و استانداری یزد خبر داد.

وی توسعه گردشگری و تقویت توریسم  ، توسعه مبادلات تجاری و انتقال دانش فنی را از جمله نکات مورد تاکید در این توافقات عنوان کرد.

فلاح زاده اظهار داشت: با توجه به بازار مستعد داخلی ایران و همچنین تلاش ایران برای نفوذ در بازار آفریقا، زمینه برای سرمایه گزاری مشترک در کشور ایران و استان یزد فراهم است.

وی همچنین خواستار انتقال دانش فنی در حوزه کاشی و سرامیک و لعاب شد.

عالی ترین مقام اجرائی استان گریزی به توانمندیهای استان به ویژه در حوزه کاشی و سرامیک زد و افزود: استان یزد سالانه 150 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک کشور را تامین می کند.

استاندار یزد ابراز امیدواری کرد: این جلسه مایه خیر و برکت برای دو کشور ایران و اسپانیا باشد.

رئیس هیات اسپانیایی نیز طی سخنانی ، با اشاره به وجود اماکن تاریخی و فرهنگی در یزد، از حضور خود در این استان ابراز خرسندی کرد.

"کارلوس"گفت: استان یزد در ایران یک استان پیشرو در زمینه تولید کاشی و سرامیک است و همه ما به این امر واقفیم.

وی ارتقاء سطح تعاملات فیمابین دو کشور ایران و اسپانیا  را خواستار شد.

کارلوس تصریح کرد:  ما تنها برای انتقال و توسعه تکنولوژی به دنبال تعامل و ارتباط نیستیم بلکه در سطحی فراتر، بهبود بیش از پیش روابط شرکتهای دو کشور و گسترش تعاملات را دنبال می کنیم.

در این جلسه پیرامون مسائل مطرح شده بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

بر اساس این گزارش، بازدید از واحدهای تولید کاشی و سرامیک و لعاب در استان یزد ، مراکز علمی و مرکز ITC از جمله برنامه های سفر سه روزه هیات اسپانیایی به یزد است.