زمان : 25 Dey 1389 - 19:39
شناسه : 29348
بازدید : 5945
آشنایی با تاریخچه و اقدامات فرهنگی  مسجد امام حسن عسکری(ع) علی‏ آبادمیبد آشنایی با تاریخچه و اقدامات فرهنگی مسجد امام حسن عسکری(ع) علی‏ آبادمیبد

آشنایی با تاریخچه و اقدامات فرهنگی

مسجد امام حسن عسکری(ع) علی‏ آبادمیبد

یزدفردا "نشریه جامع میبد:مسجد امام حسن عسکری(ع) علی‏آباد با ساختمانی زیبا و نوساز در محله علی‏آباد میبد واقع شده است. این ‏مکان مقدس در نیمه شعبان سال 1384ه.ش افتتاح گردید. مسجد در زمینی به مساحت 2000 متر مربع بنا گردیده است که حدود 600 متر آن به صورت سالن و بقیه صحن و اطراف مسجد می‏باشد. بانی زمین مسجد آقایان حاج عباس فلاحتی و حاج علی‏اکبر فلاحتی بوده‏اند و مرحوم حاج جلال کوچکی‏نژاد نیز در ساختمان‏سازی مسجد سهم فراوانی داشته است.


مسجد امام حسن عسکری(ع) علی‏آباد – ماهنامه جامع میبد.ش35


روحانیون و ائمه جماعات مسجد از سال نخست عبارتند از: ححج اسلام مرادی، قوسیان، یوسف مهدی‏پور، طالبی، غفوری بوده‏اند. در حال حاضر نیز حجت‏الاسلام سیدحسین امامی در این مسجد اقامه جماعت می‏کنند.


مؤذنین مسجد آقایان علی جعفری و حسین جعفری و خادم مسجد آقای حبیب‏اله ابراهیم‏پور می‏باشند.


جمعیت نمازگزار مسجد در حد خوبی است و همت اهالی مسجد قابل ستایش است.


مسجد امام حسن عسکری(ع) علی‏آباد – ماهنامه جامع میبد.ش35


مراسم مذهبی در تولد و وفیات اهل بیت(ع) برگزار می‏شود. همچنین در ایام محرم و صفر هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء زیارت عاشورا قرائت می‏شود. همچنین در طرح تلاوت نور هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء تلاوت قرآن می‏شود. روزهای دوشنبه نیز جلسه ختم صلوات ویژه خواهران برگزار می‏گردد.


کتابخانه مسجد داخل یکی از غرفه‏های مسجد قرار دارد و بحمداله تعداد کتاب موجود در آن هم خوب و قابل توجه است.


کانون فرهنگی مسجد جهت فعال و پویا شدن همت اهالی و مسؤولین را می‏طلبد.


قطعه زمینی در کنار مسجد جهت احداث منزل مسکونی روحانی مسجد و مجتمع فرهنگی امام حسن عسکری(ع) در نظر گرفته شده است.


مسجد امام حسن عسکری(ع) علی‏آباد – ماهنامه جامع میبد.ش35


نکته جالب توجه در مسجد امام حسن عسکری که نظر نمازگزاران و مردم را به خود جلب نموده و امید است که مساجد دیگر نیز این نوع ابتکارها را داشته باشند وجود گل‏های طبیعی و زیبا در ورودی و داخل مسجد است که هم یک نوع ابتکار است و هم برای زیبایی مسجد و ایجاد روحیه طراوت و نشاط بین نمازگزاران مفید است.


از دیگر کارهای مفید صورت گرفته در مسجد امام حسن عسکری(ع) اطلاع‏رسانی در زمینه نشریات و اخبار محلی و استانی است که با ایجاد میز مطالعه در مسجد صورت می‏گیرد.