زمان : 24 Dey 1389 - 00:56
شناسه : 29299
بازدید : 2800
رئیس سازمان بازرگانی استان یزد :  بر اساس قانون نظام صنفي ، نرخ كالا و خدماتي قابليت اجرايي دارد رئیس سازمان بازرگانی استان یزد : بر اساس قانون نظام صنفي ، نرخ كالا و خدماتي قابليت اجرايي دارد

رئیس سازمان بازرگانی استان یزد :

بر اساس قانون نظام صنفي ، نرخ كالا و خدماتي قابليت اجرايي دارد


یزدفردا "سرویس خبر:مهراب اسكندري درجلسه كميسيون در خصوص اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها گفت : يكي از كارهاي اساسي و ريشه‌اي در زمينه رونق و رشد و شكوفايي اقتصادي كشور اجراي اين قانون بود كه توسط رياست محترم جمهور ی كليك خورد و خوشبختانه اين طرح با عظمت، با استقبال مردم روبرو و اجرايي شد.


رئیس سازمان بازرگانی استان ، در زمينه استفاده از یارانه ها توسط دهکهای جامعه قبل از هدفمندسازي و روند مصرف انرژي عنوان کرد : قبل از هدفمندسازي 70% يارانه‌ها نصيب تنها 30% د هکهایی از جامعه و 30% يارانه نصيب 70% دهکهای دیگر جامعه مي‌شد ولي از اين به بعد دهكهاي جامعه در برخورداري از يارانه ها يكسانند و هر خانوار براي هزينه نمودن يارانه خود تصميم مي‌گيرد. 


وی ادامه داد : در زمينه مصرف انرژي اگر به همين منوال مي‌گذشت و هدفمندسازي نمي‌شد در افق سال 1404به نقطه سر‌به‌سر مصرف مي‌رسيديم و از آن به بعد بايد واردكننده انرژي باشيم و لذا دولت چاره‌اي جز هدفمندسازي يارانه‌ها نداشت.


اسكندري استقبال بسيار خوب همه اقشار مردم را نشانه‌اي از رضايت‌مندي آنها در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها دانست واظهار امیدواری کرد: انشاءا... تلاش شود تا اين قانون توسط همه دست‌اندركاران بنحو مطلوب اجرا شود تا همه آحاد ملت از مزيت آن بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول در خصوص نرخگذاري كالا و خدمات اظهار داشت : بر اساس قانون نظام صنفي ، نرخ كالا و خدماتي در سطح شهر قابليت اجرايي دارد كه در كميسيون نظارت مطرح و مصوب شده باشد، لذا به جهت لازم‌الاجرايي بودن انواع نرخ ، همچنين نرخ خدمات حمل و نقل (آژانسها) كه توسط كارگروه توسعه حمل نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت تعيين گرديده در كميسيون نظارت مطرح و مصوب خواهد شد.

سپس دستور كار جلسه قرائت و پیرامون مسائل مختلف بحث و تبادل نظر شد