زمان : 23 Dey 1389 - 00:45
شناسه : 29264
بازدید : 3503
سلطانخواه :تشکيل تيم ويژه حفاظت از دانشمندان سلطانخواه :تشکيل تيم ويژه حفاظت از دانشمندان
 
سلطانخواه خبر داد:
با حضور رئیس جمهور رونمایی از جدیدترین دستاوردهای فناورانه؛فردا

یزدفردا"سلطانخواه: فردا گزیده ای از دستاوردهای جدید فناورانه با حضور رئیس جمهور رونمایی می شود؛ این محصولات مربوط به شرکت های دانش بنیان است که توانسته اند محصولاتشان را وارد بازار و تجاری کنند،سلطانخواه از تشکیل تیم حفاظت از دانشمندان خبر داد وگفت :حفاظت از دانشمندان در دستور کار جدی دستگاه های امنیتی قرار گرفته است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: فردا گزیده ای از دستاوردهای جدید فناورانه با حضور رئیس جمهور رونمایی می شود؛ این محصولات مربوط به شرکت های دانش بنیان است که توانسته اند محصولاتشان را وارد بازار و تجاری کنند

به گزارش یزدفردا  به نقل از واحد مرکزی خبر ،نسرین سلطانخواه،معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: این محصولات مربوط به شرکت های دانش بنیان است که توانسته اند محصولاتشان را وارد بازار و تجاری کنند.

وی افزود: امسال در دو جشنواره فناوری نانو و زیستی آخرین دستاوردهای فناورانه ارائه شد و فردا نیز از دستاوردهای جدیدی رونمایی می شود. وی گفت: یکی از حوزه های فعالیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راهبری فناوری های پیشرفته در کشور است.

سلطانخواه افزود: 8 فناوری مانند نانو ، هوافضا و سلول های بنیادی که در برنامه چهارم توسعه و نقشه جامع علمی کشور مشخص شده از فناوری های اولویت دار کشور است.

وی گفت: ما در قالب ستادهای راهبری فناوری ها در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای هم افزایی فعالیت ها در این هشت فناوری، راهیابی آن به بازار و فعال کردن شرکت های خصوصی فعالیت می کنیم.

تشکیل تیم ویژه حفاظت از دانشمندان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از تشکیل تیم ویژه حفاظت از دانشمندان کشور خبر داد وگفت: حفاظت از دانشمندان در دستور کار جدی دستگاه های امنیتی قرار گرفته است.

وی افزود: نخستین مراقبت از نخبگانی که تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار دارند ، افزایش آمادگی آنان برای جلوگیری از خطرهای احتمالی سوءاستفاده سرویس های بیگانه از آنان است.

سلطانخواه گفت: در هماهنگی با مسئولان مربوط ، همواره آگاهی های لازم را در این باره به دانشمندان می دهیم و حتی جزوه های آموزشی در این باره تهیه و عرضه کرده ایم. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: دانشمندان و چهره های مطرح در حوزه های فناوری در همکاری با دستگاه های ذی ربط آموزش های لازم را کسب می کنند تا از دانش و اطلاعات فکری خود در برابر هجوم دشمن مراقبت کنند و آمادگی ذهنی در این باره داشته باشند.

وی گفت: همچنین در این دوره های آموزشی نحوه حفاظت فیزیکی به این افراد آموزش داده می شود.

سلطانخواه در پاسخ به پرسش دیگری درباره انتشار اطلاعات مربوط به نخبگان در سایت بنیاد ملی نخبگان گفت: سیاست ما در بنیاد ملی نخبگان این است که این اطلاعات را حتی به شکل هاردکپی در فضای مجازی قرار نمی دهیم.

وی اضافه کرد: البته ممکن است اطلاعات مربوط به این افراد در فضای مجازی به طور پراکنده وجود داشته باشد اما این موضوع که ما اطلاعات را آماده کنیم و و در اختیار دیگران قرار داده باشیم ،صحت ندارد.