زمان : 21 Dey 1389 - 16:36
شناسه : 29206
بازدید : 3196
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: ظرفیت پهناى باند اینترنت تا پایان سال افزایش مى یابد وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: ظرفیت پهناى باند اینترنت تا پایان سال افزایش مى یابد
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات:
ظرفیت پهناى باند اینترنت تا پاپان امسال حدود پنج برابر می شود

یزدفردا "سرویس خبر "دولت:رضا تقی پور گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، ظرفیت پهناى باند اینترنت تا پاپان امسال حدود پنج برابر می شود و در فازهای بعدی این ظرفیت کامل تر خواهد شد که تا شهریورماه سال 90 امیدواریم بتوانیم به اهداف مورد نظر در این حوزه دسترسی پیدا کنیم

رضا تقی پور گفت: ظرفیت پهناى باند اینترنت کشور در چند فاز افزایش خواهد یافت. که فاز اول آن در مهر ماه انجام شد و امیدواریم فاز دوم آن تا پایان امسال انجام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با دولت از افزایش ظرفیت پهناى باند اینترنت کشور خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، ظرفیت پهناى باند اینترنت تا پاپان امسال حدود پنج برابر می شود و در فازهای بعدی این ظرفیت کامل تر خواهد شد که تا شهریورماه سال 90 امیدواریم بتوانیم به اهداف مورد نظر در این حوزه دسترسی پیدا کنیم.

رضا تقی پور در ادامه اظهار داشت: البته برای اکثر کاربردها در زمینه خدمات الکترونیک مانند تجارت الکترونیکی یا بانک داری الکترونیکی پهنای باند داخل پاسخگو است اما آن چیزی که این روزها بر سر آن بحث می شود؛ پهنای باند اینترنت و بین الملل است که این موضوع را از طریق شرکت زیر ساخت پیگیری کرده ایم و به تازگی چیزی حدود 30درصد به ظرفیت آن اضافه شده است.

وی افزود: در حال حاضر شرکت زیرساخت اعلام کرده که آماده است تمام پهنای باند مورد نیاز شرکت مخابرات استان ها را تامین کند. ضمن اینکه در برنامه توسعه هم افزایش پهنای باند اینترنت داخل لحاظ شده است. هم اکنون هم از نظرپهنای باند اینترانت داخل کشور هیچ محدودیتی نداریم و می تواند به صورت کامل واگذار شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به ارائه خدمات اینترنت پرسرعت برای مصارف خانگی گفت: هیچ گاه در بخش مصارف خانگی محدودیتی نداشته ایم. در اکثر شهرهایی که مراکز آنها به اینترنت پر سرعت مجهز شده اند، که الان هم اغلب شهرهای بزرگ را در بر می گیرد، از طریق شرکت های ندا واخیرا هم از طریق شرکت های مخابرات استان ها اینترنت پرسرعت واگذار می شود و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

یزدفردا