زمان : 19 Dey 1389 - 23:10
شناسه : 29122
بازدید : 2644
وزير جهاد کشاورزي : نیاز شب عید با هماهنگی وزارت بازرگانی تامین می‌شود وزير جهاد کشاورزي : نیاز شب عید با هماهنگی وزارت بازرگانی تامین می‌شود
وزير جهاد کشاورزي :
نیاز شب عید با هماهنگی وزارت بازرگانی تامین می‌شود

یزدفردا "خوشبختانه تولید امسال محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته حداقل 10 درصد افزایش پیدا کرده که بدنبال آن امکان عرضه مناسب تولیدات را در کشور فراهم کرده است .

وزیرجهادکشاورزی گفت:در راستای تنظیم بازار شب عید، هماهنگی‌هایی با وزارت بازرگانی صورت گرفته است تا بتوانیم نیازهای مردم را به صورت کامل تامین کنیم.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایرنا،'صادق خلیلیان' در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان منابع طبیعی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته میان دستگاه‌های مرتبط، روند مطمئن عرضه محصولات کشاورزی برای تامین نیاز ایام عید آغاز شده که این روند در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

وزیر جهادکشاورزی در جمع خبرنگاران ادامه داد: خوشبختانه تولید امسال محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته حداقل 10 درصد افزایش پیدا کرده که بدنبال آن امکان عرضه مناسب تولیدات را در کشور فراهم کرده است .

** تخصیص اعتبارات بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت به بخش تولید
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها افزود: دولت برای اصلاح ساختار مصرف انرژی و آب اعتباراتی به صورت بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت به بخش تولید اختصاص می دهد .وی ادامه داد: برای اجرای این طرح در واحدهای تولیدی مرغداری و دامداری تا 20 درصد هزینه‌ها در قالب بلاعوض در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد و در مزارع و باغات نیز حداقل 50 درصد هزینه‌ها را دولت تامین می‌کند.

** تخصیص 80 درصد گازوئیل مورد نیاز تولیدکنندگان با قیمت حمایتی
وزیر جهادکشاورزی در تشریح بسته‌های حمایتی دولت از بخش تولید محصولات کشاورزی و دامپروری گفت: 80 درصد گازوئیل مورد نیاز واحدهای تولیدی با قیمت حمایتی 150 تومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است .به گفته خلیلیان ،‌ در 15 روز نخست اجرای مرحله اصلی قانون هدفمندی یارانه‌ها ،‌این سهمیه با نرخ 16.5 تومان تحویل شده به گونه‌ای که مابه التفاوت آن تا پایان سال تسویه می‌شود.وی اظهار داشت: در توافق‌هایی که با وزارت نفت برای در اختیار قرار دادن گازوئیل با قیمت هر لیتر 16.5 تومان صورت گرفته ، پرداخت مابه التفاوت توسط وزارت جهادکشاورزی ضمانت شده است.